Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK415 | ||||||||
Ders İsmi: | Koro I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SİMGE NARİN Öğr.Gör. SEVAL IRMAK Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders müzik teorisi hakkında tanıtıcı bilgiler verir. Bireyin nota, ritm, ve ölçü güçlüklerini çözmesini; müziksel işitmelerini ve deşifre okumalarını, toplu söyleme tekniklerini geliştirmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği: | Çoksesli Müzik Tanıtımı Koro Oluşturma ve Çalıştırma Toplu söyleme teknikleri (Nefes, ses üretimi ve tınlatma) Repertuvar Çalışması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | “Konservatuvar Marşı” Solfej Çalışması | “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin |
1) | Koro ve Nüans.“Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz. | “Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz. |
2) | Koro ve tempo (hız). “Deriko” Çok sesliliği oturtmak, dinleyerek söylemek. | “Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz. |
3) | Acapella koro (eşliksiz-çıplak sesle) çalışması | “Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz |
4) | Piyano Eşlikli Çalışma | “Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz |
5) | Koroda denge (Ensemble). A.A.Saygun “Yunus Emre” Oratoryosundan No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap” | A.A.Saygun “Yunus Emre” No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap” |
6) | “Benim Adım Dertli Dolap” Söz ve Ritm Çalışması | A.A.Saygun “Yunus Emre” No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap” |
7) | “Benim Adım Dertli Dolap” Solfej Çalışması | A.A.Saygun “Yunus Emre” No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap” |
8) | Vize Sınavı | |
9) | “Benim Adım Dertli Dolap” Tını Çalışması | A.A.Saygun “Yunus Emre” No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap |
10) | “Konservatuvar Marşı” Söz ve Ritm Çalışması | “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin |
11) | “Konservatuvar Marşı” Solfej Çalışması | “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin |
12) | “Konservatuvar Marşı” Prova | “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin |
13) | Genel Tekrar | “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin, " Deriko" 4 sesli düzenleme Saip Egüz |
14) | Muammer Sun “Kurtuluş” Filmi müziklerinden “İzmir’in Dağları”. Söz ve Ritim Çalışması | Muammer Sun - İzmir'in Dağları |
15) | Muammer Sun - İzmir'in Dağları Solfej Çalışması | Muammer Sun - İzmir'in Dağları |
16) | Final Sınavı | Final Examination |
Ders Notları / Kitaplar: | Konservatuvar Marşı Muammer Sun "İzmir'in Dağları" Yunus Emre Oratoryosu 5 numaralı Koral |
Diğer Kaynaklar: | Konservatuvar Marşı Muammer Sun "İzmir'in Dağları" Yunus Emre Oratorio No. 5 Koral |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |