MZK487 Oda Müziği IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK487
Ders İsmi: Oda Müziği III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oda müziği tarihindeki belirli dönemlere bir bakış sunma, seçilmiş eserleri analiz ederek dönemlere özgü stilistik özellikleri anlama; oda müziği formlarını anlama ve kendi eserlerini oluşturma becerilerini kazandırma; farklı enstrümanların rol ve etkileşimini öğrenme ve enstrümantasyon becerilerini geliştirme; grup içinde müzik yapma ve performans becerilerini geliştirme yer alır. Ayrıca, öğrencilere Türk müziği unsurlarını da içeren bir perspektif sunarak geniş bir müzikal anlayışa ulaşmalarını teşvik etmek de amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Müzik teorisi ve form analizi
Türk Müziği ve müzik anlayışına kültürel dokunuş
Müzik Tarihi bilgileri
Eşlik ve Performans
Orkestrasyon ve enstrümantasyon bilgisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Müzik teorisi ve form analizi
2) Türk Müziği ve müzik anlayışına kültürel dokunuş
3) Müzik Tarihi bilgileri
4) Eşlik ve Performans
5) Orkestrasyon ve enstrümantasyon bilgisi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oda Müziği Tarihi ve 20. Yüzyıl Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
2) Debussy, Ravel, Bartok gibi bestecilerin hayatı ve eserleri Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
3) 20. Yüzyıl bestecilerinin eserlerinin incelenmesi Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
4) Eşlikli seslendirilecek eserlerin öğrencilere temin edilmesi Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
5) Seçilen eserlerin formunu, tarihini, dikey ve yatay armonisini değerlendirme Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
6) Vize sınavı öncesi öğrencilerin performansının gelişimi amacıyla improvize denemeleri Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
7) Vize Sınavı
8) Klasik Dönem’den seçilecek bir yaylı dörtlüsünün analizi Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
9) Haydn’ın eserlerinden seçilecek bir eserin ilk dört ölçüsünün verilip armoni kurallarına uygun biçimde tekrar bestelenmesi Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
10) Öğrenciler tarafından yazılan müziğin değerlendirilmesi ve teknik analiz Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
11) Deneysel müzik, spektral müzik, doğuşkan vb. tanımların anlatılması Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
12) Öğrencilerin Hafta 4’te başladıkları eserlerin çalınması ve nüanslar, dinamiklerin öğretilmesi Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
13) Final sınavı öncesi genel tekrar ve sınıf içi sahne deneyimi Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları öğrencilere haftalık olarak temin edilecektir.
Diğer Kaynaklar: Chamber Music - A Research and Information Guide, John H. Baron
Bartók's Chamber Music - János Kárpáti
Gibbs, C. (2004). "The Cambridge Companion to Schubert."
Marston, N. (2012). "Brahms and His World."

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 66