MSC159 Kemençe Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC159
Ders İsmi: Kemençe I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere Kemençe enstrümanının temel yapısını, çalım tekniklerini ve temel müzikal bilgileri öğreterek, başlangıç seviyesinde kemençe çalabilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Kemençenin yapısı ve parçalarını tanıma.
Temel yay ve parmak tekniklerini öğrenme.
Temel nota bilgisi edinme ve notaları doğru okuma becerisi.
İlk basit melodi ve akorları çalabilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kemençenin yapısı ve parçalarını tanıma.
2) Temel yay ve parmak tekniklerini öğrenme.
3) Temel nota bilgisi edinme ve notaları doğru okuma becerisi.
4) İlk basit melodi ve akorları çalabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kemençenin tanıtımı, enstrümanın yapısı, temel tutuş ve pozisyonlar İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
2) Temel keman tekniğinin öğrenimi, notaların tanıtımı İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
3) İlk kemençe parçalarının çalışılması, ritim çalışmaları İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
4) Kemençe taksim çalışmaları, basit melodik gelişim İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
5) Temel kemençe süsleme tekniklerinin pratikleri, repertuarın genişletilmesi. İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
6) Kemençe icra tekniklerinin derinlemesine incelenmesi. İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
7) Performans hazırlıkları, teknik gözden geçirme. İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
8) Performans ve değerlendirme, dönem sonu değerlendirme. İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
9) İkinci düzey parçaların çalışılması, yeni tekniklerin öğrenimi İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
10) Kemençe solfej çalışmaları, ritm gelişimi. İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
11) Yeni taksim tekniklerinin öğrenimi, repertuarın genişletilmesi. İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
12) Melodik gelişim ve kemençede duygusal ifade üzerine odaklanma. İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
13) Performans hazırlıkları, öğrenci katılımıyla atölye çalışması. İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir.
Diğer Kaynaklar: Klasik Kemençe Metodu - Hasan Esen

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18