Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kemençenin tanıtımı, enstrümanın yapısı, temel tutuş ve pozisyonlar |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
2) |
Temel keman tekniğinin öğrenimi, notaların tanıtımı |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
3) |
İlk kemençe parçalarının çalışılması, ritim çalışmaları |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
4) |
Kemençe taksim çalışmaları, basit melodik gelişim |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
5) |
Temel kemençe süsleme tekniklerinin pratikleri, repertuarın genişletilmesi. |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
6) |
Kemençe icra tekniklerinin derinlemesine incelenmesi. |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
7) |
Performans hazırlıkları, teknik gözden geçirme. |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
8) |
Performans ve değerlendirme, dönem sonu değerlendirme. |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
9) |
İkinci düzey parçaların çalışılması, yeni tekniklerin öğrenimi |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
10) |
Kemençe solfej çalışmaları, ritm gelişimi. |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
11) |
Yeni taksim tekniklerinin öğrenimi, repertuarın genişletilmesi. |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
12) |
Melodik gelişim ve kemençede duygusal ifade üzerine odaklanma. |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
13) |
Performans hazırlıkları, öğrenci katılımıyla atölye çalışması. |
İlgili kaynaklar öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
15) |
Genel Tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|