MSC177 Piyano Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC177
Ders İsmi: Piyano I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Enstrümanı tanımak. Doğru postür ve el teknikleri, Notaların enstrüman üzerindeki yerlerini tespit etmek, piyanoda sol ve sağ el koordinasyonunu sağlamak.
Dersin İçeriği: · Sol ve Fa anahtarlarını öğrenilecek.
· Iki el koordinasyonu gelişecek.
· Portato, legato, staccato öğrenilecek.
· Yorumlama kabiliyeti gelişecek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciye sağ ve sol el koordinasyonu kazandırmak
2) Sol ve Fa anahtarlarında belirli bir seviyeye ulaşmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1-Piyanoda doğru oturuş biçimini fark etme 2-Klavye üzerinde orta do konum pozisyonunu belirleme 3-Sağ ve Sol elin parmak numaralarını öğrenme 4-Legato tekniğini uygulama 5-Eser ve egzersizlerle birlik,ikilik,dörtlük nota sus değerlerini kullanma · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
2) -Müzikte motif ve cümleyi tanıma -Eser üzerinde cümle ve uzatma bağını tanıma · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
3) - Klavyede siyah ve beyaz tuş ilişkilerini fark etme - Akor basma tekniğini belirleme. · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
4) - Müzikteki gürlük basamaklarını tanıma. - Piyano üzerinde nüans ları uygulama. - Piyanoda parmak,bilek ve ön kol staccato tekniklerini uygulama. · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
5) - Siyah tuşların kullanıldığı egzersizler yaptırılır - Çaldığı alıştırmalardaki bemol ve diyez- leri piyano üstünde göstermeleri istenir. - Sol elde akor, sağ elde melodi içeren egzersizler yapılır. -Bildiği melodilerin altına basit akorlar yazarak çalışmaları istenir. - Sol elde farklı ritmik yapılarda akor çalışması yapılır. - Sağ ve sol elde yoğun staccato teknikli eserler DVD' den izletilir. · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
6) - İki el koordinasyonunu geliştirmek- - Eller sol konumundayken egzersizler yaptırılır. - Piyanoda Re, La, Mi konumunu uygulama. · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
7) - Sağ ve sol elde çıkıcı 3-1ve 4-1, inici 1-3 ve 1-4 ters hareketli parmak geçişini uygulama. · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
8) - Vize Sınavı
9) - Do, Sol, Re, La, Mi konumlarındaki ters hareketli gamları sırasıyla bir, iki, üç, dört oktav olarak uygular - Sağ el çıkıcı 3-1 ve 4-1 inici olak da 1-3 ve 1-4 geçişini uygular. - Sol el çıkıcı 1-3 ve 1-4 inici 3-1 ve 4-1 parmak geçişini uygular. - Do konumunda paralel hareketli parmak geçişini uygular. · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
10) - Konumda sağ elde legato, sol elde non-legato tekniğini uygulama. - Konumda sağ elde non-legato sol elde legato tekniğini uygulama. - Seviyeye göre belirlenmiş bir serbest parça · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
11) - Sağ ve sol el koordinasyon çalışmaları - Akor tekniği · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
12) - Sağ ve sol el koordinasyon çalışmaları - Czerny egzersizleri - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Loeschhorn No:22,23
13) - Paralel Majör Gamlar (Do-Sol) - Paralel Majör Gamlar (Re-La-Mi) · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
14) - Beyaz tuşlarda ters arpejler · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
15) - Genel Tekrar - Beyaz tuşlarda ters gam, paralel gam ve arpejler · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
16) - Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: J. Thompson'dan Kolay Piyano Kursu 1
Diğer Kaynaklar: Easy Piano Course 1 from J. Thompson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Uygulama 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34