MHM412 THM Ses Eğitimi IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MHM412
Ders İsmi: THM Ses Eğitimi IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ADEM SEVİNÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ADEM SEVİNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Halk müziğinin yörelere göre değişiklik gösteren ağız ve hançere özelliklerini geliştirici ses ve nefes tekniği çalışmalarının, repertuarda bulunan ezgiler üzerinden icra edilmesidir.
Dersin İçeriği:  Halk Müziğinde Yörelere Göre Hançere Özellikleri
 Halk Müziği Repertuvarından Yörelere ve Müzikal Türlere Göre Eser İcrası
 Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası
 Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası
 Serbest Tartımlılarla, Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerin İç İçe Olduğu Ezgilerin
İcrası.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Halk müziğinin yörelere göre değişiklik gösteren ağız ve hançere özelliklerini geliştirici ses ve nefes tekniği çalışmalarının, repertuarda bulunan ezgiler üzerinden icra edilmesidir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) “Bahçalarda Zerdali” eserinin icra edilmesi. Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
2)  “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
3)  “Bir Yiğit Gurbete Gitse” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
4) “Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
5)  “Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eserler üzerinde bireysel olarak çalıştırılması. Uygulama, bireysel çalışma.
6)  “Kar Yağar Bardan Bara” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
7)  “Elmaların Yongası” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
8)  MIDTERM EXAM  “Bahçalarda Zerdali” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.  “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.  “Bir Yiğit Gurbete Gitse” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.  “Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.  Ağız ve hançere özelliklerinin eserler üzerinde bireysel olarak çalıştırılması.  “Elmaların Yongası” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Eserlerin icrası.
9)  “Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
10)  “Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Anlatım, uygulama, bireysel çalışma.
11)  “Söğüdün Yaprağı” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Anlatım, uygulama, bireysel çalışma.
12)  “Yeşil Yaprak Arasında Kırmızı Gül Goncesi” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
13)  “Bulut Bulutun Üstüne” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
14)  “Sabahın Seherinde Ötüyor Kuşlar” eserinin icra edilmesi.  “Bahçede Erik Dalı” eserinin icra edilmesi.  Hançere çalışmaları.  Yöresel ağız çalışmaları. Uygulama, bireysel çalışma.
15)  “Şu Aydın'ın Uşağı” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. Uygulama, bireysel çalışma.
16)  “Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.  “Söğüdün Yaprağı” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.  “Yeşil Yaprak Arasında Kırmızı Gül Goncesi” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.  “Bulut Bulutun Üstüne” eserinin icra edilmesi.  Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.  “Sabahın Seherinde Ötüyor Kuşlar” eserinin icra edilmesi.  “Bahçede Erik Dalı” eserinin icra edilmesi.  “Şu Aydın'ın Uşağı” eserinin icra edilmesi.  Hançere çalışmaları.  Yöresel ağız çalışmaları. Eserlerin icrası.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nota- TRT Türk Halk Müziği Nota Arşivi
REPERTÜKÜL
Diğer Kaynaklar: Nota- TRT Türk Halk Müziği Nota Arşivi
REPERTÜKÜL

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34