Klinik Psikoloji YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSİ555 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Uygulama ve Süpervizyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikoterapi Süpervizyonuna Giriş dersinin amacı klinik psikolog adaylarının hasta karşısında klinik görüşmelerini nasıl planlayacaklarını bilen, ilk görüşme ve devam seanslarında ileri uygulama becerilerine sahip, bilgili ve donanımlı klinisyenler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Dinamik Psikoterapi çerçevesine uygun olarak, klinik görüşmede anamnez alma, terapi çerçevesi ve genel kurallarının oluşturulması, psikopatolojinin tanımlanması ve tedavi planının oluşturulması. Dinamik psikoterapi tanı ve formülasyonun yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dinamik Psikoterapiler için Anamnez Alma | Öğretim elemanı not ve sunumları |
2) | Dinamik Psikoterapiler İçin Anamnez Alma | Öğretim elemanı not ve sunumları |
3) | Dinamik Psikoterapiler İçin Anamnez Alma | Öğretim elemanı not ve sunumları |
4) | Dinamik Psikoterapiler İçin Anamnez Alma | Öğretim elemanı not ve sunumları |
5) | Dinamik Psikoterapiler İçin Anamnez Alma | Öğretim elemanı not ve sunumları |
6) | Klinik Değerlendirme, Tanı ve Formülasyon | Öğretim elemanı not ve sunumları |
7) | Klinik Değerlendirme, Tanı ve Formülasyon | Öğretim elemanı not ve sunumları |
8) | Klinik Değerlendirme, Tanı ve Formülasyon | Öğretim elemanı not ve sunumları |
9) | Terapi Sözleşmesi | Öğretim elemanı not ve sunumları |
10) | Terapi Sözleşmesi | Öğretim elemanı not ve sunumları |
11) | Dinamik Psikoterapi Anamnez Formu Soruları | Öğretim elemanı not ve sunumları |
12) | Dinamik Psikoterapi Anamnez Formu Soruları | Öğretim elemanı not ve sunumları |
13) | Dinamik Psikoterapi Anamnez Formu Soruları | Öğretim elemanı not ve sunumları |
14) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı not ve sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanı not ve sunumları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 226 |