Bilişim Sistemleri (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BIS506 | ||||||||
Ders İsmi: | Nesne Tabanlı Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Nesne Tabanlı Programlamanın temel ilkelerini öğretmektir. Ayrıca java programlama dili ile gerekli programları kullanarak programlama yapabilmek için gerekli programları kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Nesne tabanlı-yönelimli programlamanın temel prensibleri; Eclipse Geliştirme Ortamının Kurulması; Bir Java Programının IDE Ortamında Çalıştırılması; Java Projesinin Temelleri; Java Yazım Kuralları ve Önerileri; Java Dilinde Kütüphaneler; Java Dilinde İfadeler ve İşlem Operatörleri; Java'da Kontrol Yapılar(ifDeyimi;Soruİşareti Operatörü; switch / case Yapısı; while Döngüsü; do while Döngüsü; for Döngüsü; break Deyimi; continue Deyimi); Diziler; ;Çok Boyutlu Diziler; Olağan Dışı Durumların Değerlendirilmesi(try/catch/finally Yapısı); Java'da StringMetodları; Java'da Tarih İşlemleri; StaticMetodlar; Enum Tanımlama; Random sınıfı; Finalize Metodu; Java'da Dosyalama İşlemleri; Nesne ve Nesne Yönelimli Programlama Teorisinin 4 Temel Özelliği; soyutlama; sarmalama; miras alma; çok biçimlilik; Java'da Sınıf Oluşturma; Java'da Veri Saklamaya Yardımcı Kütüphaneler; javaarraylist; javahash/map; java set; Threadler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Class, Object , Encapsulation, Access Modifiers | |
2) | Constructor, Inheritance | |
3) | Polymorphism, Interface | |
4) | Abstract Class, Static Class, Enums, Nested Types | |
5) | Abstract Class, Static Class, Enums, Nested Types | |
6) | Delegates, Events | |
7) | Anonymous Methods | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Enumarations, Iteration, Nullable, Operator Overload | |
10) | Enumarations, Iteration, Nullable, Operator Overload | |
11) | Extesion Methods, Anonymous Types, Dynamic Bindings, Attributes | |
12) | Extesion Methods, Anonymous Types, Dynamic Bindings, Attributes | |
13) | Enumaration, ICollection, IList, Array | |
14) | Lists, Queues, Stacks, Sets, Dictionaries |
Ders Notları / Kitaplar: | Java: The Complete Reference by Herbert Schildt, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Java EE 7 Essentials Book by Arun Gupta, Oreilly & Associates Inc, ISBN10: 1449370179, 2013 JAVA: A Beginner's Guide to Learning the Basics of Java Programming, Kindle Edition, February 18, 2016, Amazon Digital Services LLC. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme. | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma. | |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme. | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 52 |