Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST450 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin bilişim alanı kapsamında belirli bir konu doğrultusunda problem tanımlayabilmesi ve problemin çözümüne yönelik bitirme projesi niteliğinde çalışma yapmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenci danışmanın önderliğinde; seçip hazırladığı projeyi dönem sonunda bitirme projesi halinde sunar. Proje konusu önerileri; bitirme projesi başvuru formu hazırlanması; proje konusu seçimi; projenin süreçlerini ve zaman yönetiminin hazırlanması; proje yazımına geçiş; proje geliştirme; proje ön sunumları ve ara kabuller; projeye uygun uygulama geliştirme ya da uygun model geliştirme ile birlikte proje yazımı; proje teslimi; proje sunumu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırmanın Temelleri. Bilgi, Bilim ve Bilimsel Yöntem. | |
2) | Araştırma Konusunu (Problemi) Tanımlama, Amaç, Literatür (Alanyazın) Taraması, Amaç, Yöntem (Model ve Metot Belirleme), Önem, Sınırlılıklar, Tanımlar, Aşırmacılık Kavramı | |
3) | Araştırma Konusu ve Problemine Karar Verme, Çalışmaya Fiilen Başlama | |
4) | Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması | |
5) | Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması | |
6) | Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışmasında Yaptıkları Literatür (AlanYazın) Taraması Çalışmalarının Değerlendirme | |
7) | Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması | |
8) | Öğrenci Projelerinin Ara Değerlendirmesi | |
9) | Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması | |
10) | Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması | |
11) | Geliştirilen Modelin Ara Değerlendirmesi | |
12) | Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması | |
13) | Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması | |
14) | Final Değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Project Management, Joseph Heagney, USA, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | The Project Management Book, Richard Newton,Financial Times,2013 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 1 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 5 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | 4 |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Final | 1 | % 95 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 5 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 95 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ara Juri | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Juri | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 173 |