İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUHD102 | ||||||||
Ders İsmi: | Finansal Muhasebe | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Muhasebe ve muhasebe bilgisinin önemini kavratmak ve tekdüzen muhasebe sistemi çerçevesinde mali karakterli işlemleri kaydetme, sınıflandırma, özetleme, ve raporlama işlemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Muhasebenin tanımı; fonksiyonları ve işletme organizasyonu içindeki yeri ve önemi; muhasebe temel denklemi; mali tablolar; muhasebede kullanılan belgeler; muhasebede kullanılan defterler; muhasebede hesap kavramı; hesapların gruplandırılması ve işleyiş kuralları; hesap planı ve tek düzen hesap planı uygulaması; ülkemizde muhasebe uygulaması: dönen varlık, duran varlık, yabancı kaynaklar, özkaynaklar ve gelir-gider hesaplarına ilişkin işlemler ve muhasebe kayıtları; muhasebe uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Muhasebenin Tanımı, Fonksiyonları, Temel Kavramları, Türleri | Dersin hocasının kaynak, notları ve sunumları |
2) | Finansal Tablolar | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
3) | Finansal Tablo İlkeleri ve Muhasebe Standartları | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
4) | Muhasebede Kullanılan Defter ve Ticari Belgeler | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
5) | Muhasebe Süreci, Hesap Kavramı, Hesapların İşleyiş Biçimi ve Muhasebe Eşitliği | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
6) | Dönen Varlıklar ve İşleyişi (Hazır Değerler) | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
7) | Dönen Varlıklar ve İşleyişi (Alacaklar ve Menkul Kıymetler) | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
8) | Stoklar ve İşleyişi - Sürekli ve Aralıklı Envanter Yöntemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
9) | Ara Sınav | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
10) | Duran Varlıklar ve İşleyişi - Amortisman Kayıt Yöntemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
11) | Yabancı Kaynak Hesapları ve İşleyişi (Mali ve Ticari Borçlar) | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
12) | Yabancı Kaynak Hesapları ve İşleyişi (Diğer Yabancı Kaynaklar) | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
13) | Öz Kaynak Hesapları ve İşleyişi | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
14) | Gelir Tablosu İşlemleri ve Raporlama | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
15) | Bilanço İşlemleri ve Raporlama | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
16) | Final Sınavı | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Hocasının Kaynakları Notları |
Diğer Kaynaklar: | Genel Muhasebe veya Finansal Muhasebe kitapları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | 4 |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | 4 |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 46 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 122 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 195 |