Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZS367 | ||||||||
Ders İsmi: | Enstruman ve Beden | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere enstrüman çalarken bedenlerini doğru bir şekilde kullanmayı öğretmek, doğru duruş, nefes alma, vücut pozisyonu gibi temel unsurları vurgulamak, enstrüman çalarken bedensel rahatlığı artırmak ve müzik performansını geliştirmek için beden bilincini artırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Doğru duruş ve vücut pozisyonunu öğrenme. Nefes kontrolü ve enstrüman çalarken bedenin etkili kullanımını geliştirme. Beden bilincini artırma ve kas gerginliğini azaltma. Müzik performansında sahne hakimiyetini geliştirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Enstrüman ve Beden İlişkisi | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
2) | Enstrüman çalarken doğru duruş, bedenin önemi | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
3) | Temel Enstrüman Teknikleri | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
4) | Temel enstrüman tekniklerinin öğrenilmesi, parmak pozisyonları | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
5) | Ritim ve Hareket | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
6) | Ritim hissi, bedenin ritme uyumu, enstrüman çalarken hareket kullanımı | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
7) | Bedenin Ton Kontrolü | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
8) | Enstrüman çalarken ton kontrolü, nefesin etkisi | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
9) | Enstrüman Çalarken Bedenin Rolü | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
10) | Bedenin duyguları ifade etmedeki rolü, enstrüman ile duygusal iletişim | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
11) | Beden ve Enstrüman Koordinasyonu | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
12) | Hareketlerin enstrümanla uyumu, bedenin enstrümanla bütünleşmesi | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
13) | Performans Sanatı | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
14) | Bedenin sahne üzerindeki etkili kullanımı, performans sırasında beden kontrolü | Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | The Musician's Body: A Maintenance Manual for Peak Performance - Jaume Rosset'i Llobet |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 3 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 2 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 1 |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |