Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT602 | ||||||||
Ders İsmi: | Sefalometrik ve Dijital Görüntüleme II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYBÜKE ENSARİOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doktora öğrencilerine radyolojik görüntüler üzerinde ölçüm yapabilme ve görüntüleri yorumlama yetisinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | 1) Lateral sefalometrik filmlerin çakıştırmaları 2) Cerrahi hastalarında kullanılan ileri analiz yöntemleri 3) 3 boyutlu görüntüleri kullanma ve yorumlama 4) Dijital çizim programlarının kullanımını |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ricketts Analizi | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
2) | Epker Analizi | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
3) | Arnett Analizi | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
4) | Vaka üzerinde Arnett analizinin uygulatılması | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
5) | Dijital çizim programının fonksiyonlarının öğretilmesi | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
6) | Dijital çizim programıyla film analizi | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
7) | Sefalometrik çakıştırma yöntemleri | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
8) | Björk'ün yapısal çakıştırma metodu | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
9) | Vaka üzerinde Björk'ün yapısal çakıştırma metodunun uygulatılması | 1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
10) | Dijital çizim programında çakıştırma | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
11) | Büyüme tahmin metodları | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
12) | Dijital çizim programında büyüme tahmini | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
13) | Sefalometrinin sınırları ve 3 boyutlu görüntüleme yöntemleri | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
14) | Bilgisayarlı tomografilerde görüntü oluşturulması ve 3 boyutlu sefalometrik analiz | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
Ders Notları / Kitaplar: | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
Diğer Kaynaklar: | (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | ||
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 5 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 |