ORT602 Sefalometrik ve Dijital Görüntüleme IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT602
Ders İsmi: Sefalometrik ve Dijital Görüntüleme II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYBÜKE ENSARİOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktora öğrencilerine radyolojik görüntüler üzerinde ölçüm yapabilme ve görüntüleri yorumlama yetisinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: 1) Lateral sefalometrik filmlerin çakıştırmaları
2) Cerrahi hastalarında kullanılan ileri analiz yöntemleri
3) 3 boyutlu görüntüleri kullanma ve yorumlama
4) Dijital çizim programlarının kullanımını

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Radyografi okuma ve değerlendirme, tanı tedavi planı belirlemede radyografilerden yararlanabilme becerisi
2) Lateral sefalometri de çakıştırma, Posteroanterior röntgenlerde analiz yöntemleri, çizim teknikleri ve tanı tedavide yardımcı olarak bu analizleri değerlendirip yorum yapabilme becerisi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ricketts Analizi (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
2) Epker Analizi (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
3) Arnett Analizi (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
4) Vaka üzerinde Arnett analizinin uygulatılması (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
5) Dijital çizim programının fonksiyonlarının öğretilmesi (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
6) Dijital çizim programıyla film analizi (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
7) Sefalometrik çakıştırma yöntemleri (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
8) Björk'ün yapısal çakıştırma metodu (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
9) Vaka üzerinde Björk'ün yapısal çakıştırma metodunun uygulatılması 1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
10) Dijital çizim programında çakıştırma (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
11) Büyüme tahmin metodları (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
12) Dijital çizim programında büyüme tahmini (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
13) Sefalometrinin sınırları ve 3 boyutlu görüntüleme yöntemleri (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
14) Bilgisayarlı tomografilerde görüntü oluşturulması ve 3 boyutlu sefalometrik analiz (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. (2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995.
(2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.
Diğer Kaynaklar: (1) Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995.
(2) Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 5
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Sunum
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 14 1 14
Sunum / Seminer 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114