ORT626 Temel Bükümlerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT626
Ders İsmi: Temel Bükümler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 4 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET NEJAT ERVERDİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hareketli ve sabit tel tedavisi için başarılı bir tel bükümünün önemini ve gerekliliğinin anlaşılması, ortodontik tel bükümleri hakkında genel bilgi verilmesi ve öğrencilerin nerede hangi bükümleri yapacaklarını anlayacak seviyeye gelmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriği: Klinikte karşılaşılabilecek maloklüzyonların düzeltimi amaçlı arkların bükümü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ortodonti biliminde temel bükümlerin öğrenilmesi ve uygulayabilir olması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve tel bükmenin kurallarının hatırlatılması, kitap önerisi 1. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodonti, Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme Ve Gelişim,Tanı; Y.T.Ü. Diş Hek. Fakültesi Yayını No:1, İstanbul 2000 2. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodontik Tedavi Prensipleri 3. Prof. Dr. İlter UZEL, Prof. Dr. Ayhan ENACAR, Ortodontide Sefalometri; Çukurova Üniversitesi Basımevi, Basım yılı, Adana 2000 4. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co.
2) Ark formu (bukkal sistemler) Pratik çalışma
3) Ark formu (bukkal ve lingual sistemler) Pratik çalışma
4) Ark formu (lingual sistemler) Pratik çalışma
5) İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) Pratik çalışma
6) İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) Pratik çalışma
7) İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) Pratik çalışma
8) İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) Pratik çalışma
9) İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) Pratik çalışma
10) Segmental retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları Pratik çalışma
11) Segmental retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları Pratik çalışma
12) Segmental retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları Pratik çalışma
13) Anterior retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları Pratik çalışma
14) Anterior retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları Pratik çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodonti, Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme Ve Gelişim,Tanı; Y.T.Ü. Diş Hek. Fakültesi Yayını No:1, İstanbul 2000
2. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodontik Tedavi Prensipleri
3. Prof. Dr. İlter UZEL, Prof. Dr. Ayhan ENACAR, Ortodontide Sefalometri; Çukurova Üniversitesi Basımevi, Basım yılı, Adana 2000
4. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co.
Diğer Kaynaklar: 1. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodonti, Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme Ve Gelişim,Tanı; Y.T.Ü. Diş Hek. Fakültesi Yayını No:1, İstanbul 2000
2. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodontik Tedavi Prensipleri
3. Prof. Dr. İlter UZEL, Prof. Dr. Ayhan ENACAR, Ortodontide Sefalometri; Çukurova Üniversitesi Basımevi, Basım yılı, Adana 2000
4. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 3
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 142