Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT626 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Bükümler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET NEJAT ERVERDİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hareketli ve sabit tel tedavisi için başarılı bir tel bükümünün önemini ve gerekliliğinin anlaşılması, ortodontik tel bükümleri hakkında genel bilgi verilmesi ve öğrencilerin nerede hangi bükümleri yapacaklarını anlayacak seviyeye gelmeleri amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Klinikte karşılaşılabilecek maloklüzyonların düzeltimi amaçlı arkların bükümü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve tel bükmenin kurallarının hatırlatılması, kitap önerisi | 1. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodonti, Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme Ve Gelişim,Tanı; Y.T.Ü. Diş Hek. Fakültesi Yayını No:1, İstanbul 2000 2. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodontik Tedavi Prensipleri 3. Prof. Dr. İlter UZEL, Prof. Dr. Ayhan ENACAR, Ortodontide Sefalometri; Çukurova Üniversitesi Basımevi, Basım yılı, Adana 2000 4. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co. |
2) | Ark formu (bukkal sistemler) | Pratik çalışma |
3) | Ark formu (bukkal ve lingual sistemler) | Pratik çalışma |
4) | Ark formu (lingual sistemler) | Pratik çalışma |
5) | İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) | Pratik çalışma |
6) | İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) | Pratik çalışma |
7) | İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) | Pratik çalışma |
8) | İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) | Pratik çalışma |
9) | İdeal ark bükümleri (1.,2. ve 3. düzen bükümler) | Pratik çalışma |
10) | Segmental retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları | Pratik çalışma |
11) | Segmental retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları | Pratik çalışma |
12) | Segmental retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları | Pratik çalışma |
13) | Anterior retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları | Pratik çalışma |
14) | Anterior retraksiyon arkı bükümleri ve aktivasyonları | Pratik çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodonti, Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme Ve Gelişim,Tanı; Y.T.Ü. Diş Hek. Fakültesi Yayını No:1, İstanbul 2000 2. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodontik Tedavi Prensipleri 3. Prof. Dr. İlter UZEL, Prof. Dr. Ayhan ENACAR, Ortodontide Sefalometri; Çukurova Üniversitesi Basımevi, Basım yılı, Adana 2000 4. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodonti, Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme Ve Gelişim,Tanı; Y.T.Ü. Diş Hek. Fakültesi Yayını No:1, İstanbul 2000 2. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodontik Tedavi Prensipleri 3. Prof. Dr. İlter UZEL, Prof. Dr. Ayhan ENACAR, Ortodontide Sefalometri; Çukurova Üniversitesi Basımevi, Basım yılı, Adana 2000 4. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | |
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 3 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 5 |
Ders | |
Laboratuvar | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 |