Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT703 | ||||||||
Ders İsmi: | Ortodonti Doktora Tez Çalışması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KEREM ARAS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları öğrenir ve intihalden nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar. 2) Bilimsel bir problemi sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir. 3) Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgiler ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir, düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir. |
Dersin İçeriği: | Teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasını takiben, öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili olarak ve bir öğretim üyesinin danışmanlığında belirli bir problemin çözümü için etik kurallar dahilinde çalışma tasarlama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma, literatür tarama ve sonuçları yazılı olarak sunmaya yönelik çalışmalarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
2) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
3) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
4) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
5) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
6) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
7) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
8) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
9) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
10) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
11) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
12) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
13) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
14) | Tez çalışması | Tez ile ilgili literatür |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez ile ilgili literatür |
Diğer Kaynaklar: | Literature related to the thesis. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | |
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 5 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Laboratuvar | 14 | 20 | 280 |
Uygulama | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 15 | 210 |
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Proje | 14 | 6 | 84 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 885 |