Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT630 | ||||||||
Ders İsmi: | Ortognatik Cerrahi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ZEYNEP AHÜ ACAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda doktora öğrencileri; hastayla iletişim kurabilir, deformite hakkında hastaya bilgi verir, hastayı klinik ve radyolojik olarak değerlendirir, doğru endikasyon koyabilir, doğru tedavi yaklaşımını seçer ve uygular, komplikasyonlarla baş edebilir. |
Dersin İçeriği: | Maksillofasiyal deformitelerin klinik ve radyolojik olarak teşhisi, multidisipliner tedavi yaklaşımları ile tedavi alternatifleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fasiyal büyümenin genel prensipleri | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
2) | Dentofasiyal deformitelerin etiyolojisi | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
3) | Çevresel etkenler ve genetik | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
4) | Dentofasiyal deformitenin değerlendirilmesi | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
5) | Dentofasiyal deformitenin değerlendirilmesi | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
6) | Multidisipliner tedavi yaklaşımları | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
7) | Multidisipliner tedavi yaklaşımları | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
8) | Cerrahi öncesi tedavi fazı | 1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
9) | Cerrahi fazı | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
10) | Ortognatik cerrahi | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
11) | Ortognatik cerrahi | (1) Reyneke, Essentials of Orthognathic Surgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson's Principles of Oral and Maxillofacial Surgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral and Maxillofacial Surgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
12) | Distraksiyon osteogenezisi | (1) Reyneke, Essentials of Orthognathic Surgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson's Principles of Oral and Maxillofacial Surgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral and Maxillofacial Surgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
13) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
14) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
Diğer Kaynaklar: | (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | |
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 4 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 5 |
Ders | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 230 |