ORT630 Ortognatik Cerrahiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT630
Ders İsmi: Ortognatik Cerrahi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ZEYNEP AHÜ ACAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda doktora öğrencileri; hastayla iletişim kurabilir, deformite hakkında hastaya bilgi verir, hastayı klinik ve radyolojik olarak değerlendirir, doğru endikasyon koyabilir, doğru tedavi yaklaşımını seçer ve uygular, komplikasyonlarla baş edebilir.
Dersin İçeriği: Maksillofasiyal deformitelerin klinik ve radyolojik olarak teşhisi, multidisipliner tedavi yaklaşımları ile tedavi alternatifleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortognatik cerrahi hazırlığı ve planlaması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fasiyal büyümenin genel prensipleri (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
2) Dentofasiyal deformitelerin etiyolojisi (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
3) Çevresel etkenler ve genetik (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
4) Dentofasiyal deformitenin değerlendirilmesi (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
5) Dentofasiyal deformitenin değerlendirilmesi (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
6) Multidisipliner tedavi yaklaşımları (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
7) Multidisipliner tedavi yaklaşımları (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
8) Cerrahi öncesi tedavi fazı 1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
9) Cerrahi fazı (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
10) Ortognatik cerrahi (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
11) Ortognatik cerrahi (1) Reyneke, Essentials of Orthognathic Surgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson's Principles of Oral and Maxillofacial Surgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral and Maxillofacial Surgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
12) Distraksiyon osteogenezisi (1) Reyneke, Essentials of Orthognathic Surgery, Quintesence,2003 (2) Miloro, Peterson's Principles of Oral and Maxillofacial Surgery, BC Decker, 2004 (3) Fonseca, Oral and Maxillofacial Surgery, Saunders, 2000 (4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
13) Vaka planlamaları Vaka sunumları
14) Vaka planlamaları Vaka sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003
(2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004
(3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000
(4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998
Diğer Kaynaklar: (1) Reyneke, Essentials of OrthognathicSurgery, Quintesence,2003
(2) Miloro, Peterson'sPrinciples of Oral andMaxillofacialSurgery, BC Decker, 2004
(3) Fonseca, Oral andMaxillofacialSurgery, Saunders, 2000
(4) Bell, Modern practice in orthognathic and reconstructive surgery, Saunders, 1998

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 4
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Problem Çözme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 230