Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CENG371 | ||||||||
Ders İsmi: | File Organization And Management | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BEKİR TEVFİK AKGÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, dosya yapılarının tasarımı ve kullanım kavramlarının uygulamalı olarak vermek, ikincil bellek yapısı, dosya verilerinin işlenmesi ile ilgili temel bilgiler, ikincil bellek çerçevesi içinde kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği,dosya yapılarına giriş,dosya yapılarının tasarımı ve belirlenmesi, temel dosya kavramları , temel dosya işlemleri ,veri tanımı ve tipleri,ilişkili veriler ve ilişkisiz veriler, kayıt tanımı, dosya içinde depolanması ,erişim metodları,veri depolama ortamlarının fiziksel yapı ve karakteristikleri. ikinci bellek yapısı ve dosya verilerinin işlenmesi,dosyalar (avantaj ve dezavantajları), dosya yapıları ve çeşitleri: birinci dosya organizasyon dosya yapıları ve çeşitleri: dağıtım metodları, dosyalardaki indeks yapıları ve tipleri,hafıza işlemleri, veri yapıları ile ilişkiler, cebir ile ilişkiler, matematik lojik ile ilişkiler, sıralı ve doğrudan dosya organizasyonu, dosya sıralama metodları performans için dosya organizasyonu, kayıtlara hızlı erişim, indeksleme,indekslenmiş dizisel dosya erişimi. hashing , ağaç yapılı dosya organizasyonu,ağaç endeks yapıları ve bu yapıların korunması, statik ve genişleyebilen dosyalar için hesaba dayalı adresleme teknikleri, statik ve genişleyebilen dosyalar için hesaba dayalı adresleme teknikleri, dosya çevrimi ve çok bağlantılı liste yapıları oluşturma ve geliştirm veri tabanı yönetim sistemlerine girişi kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dosya yapılarına giriş,dosya yapılarının tasarımı ve belirlenmesi, temel dosya kavramları , temel dosya işlemleri . | ilgili bölümün okunması |
2) | Veri tanımı ve tipleri, ilişkili veriler ve ilişkisiz veriler,kayıt tanımı ve dosya içinde depolanması. | İlgili bölümün okunması |
3) | Erişim Metodları,Veri depolama ortamlarının fiziksel yapı ve karakteristikleri. | İlgili bölümün okunması |
4) | İkincil bellek yapısı ve dosya verilerinin işlenmesi. | İlgili bölümün okunması |
5) | Dosyalar (avantaj ve dezavantajları), dosya yapıları ve çeşitleri: birinci dosya organizasyonu. | ilgili bölümün okunması |
6) | Dosya yapıları ve çeşitleri: dağıtım metodları,dosyalardaki indeks yapıları ve tipleri. | İlgili bölümün okunması |
7) | Hafıza islemleri, veri Yapıları ile ilişkiler, cebir ile ilişkiler, yüksek matematik ve matematik lojik ile ilişkiler. | İlgili bölümün okunması |
8) | Vize Sınavı | Yok |
9) | Sıralı ve doğrudan dosya organizasyonu, dosya sıralama metodları. | İlgili bölümün okunması |
10) | Kayıtlara hızlı erişim, indeksleme,indekslenmiş dizisel dosya erişimi, hashing. | İlgili bölümün okunması |
11) | Ağaç yapılı dosya organizasyonu | İlgili bölümün okunması |
12) | Ağaç endeks yapıları ve bu yapıların korunması, statik ve genişleyebilen dosyalar için hesaba dayalı adresleme teknikleri. | İlgili bölümün okunması |
13) | Statik ve genişleyebilen dosyalar için hesaba dayalı adresleme teknikleri. | İlgili bölümün okunması |
14) | Dosya çevrimi ve çok bağlantılı liste yapıları oluşturma ve geliştirme. | İlgili bölümün okunması |
15) | Final Sınav | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Zoellick, B. & Riccardi, G. Addison , File Structures, Folk, M.J., Wesley, 1998. |
Diğer Kaynaklar: | Tharp, A.L., . File Organization and Processing, John Wiley & Sons, 1988. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 202 |