BES115 Kimya Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES115
Ders İsmi: Kimya I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLEYFE BEYZA YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AYŞE ASLI BARLA DEMİRKOZ
Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Kimya kavramlarını öğrenmek, konularla ilgili basit deneyler yaparak deney ve teorinin nasıl bağdaşacağı konusunda bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: Maddenin özellikleri ve ölçümü. Atomlar ve atom kuramları. Atomun elektron yapısı. Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri. Kimyasal bağlar ve moleküller arası kuvvetler. Kimyasal bileşikler. Kimyasal tepkimeler. mol kavrami, radyoaktivite.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kimyanın temel kavramlarını ve ilkelerinin ogrenilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Organik bileşikleri tanımlayabilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Deneysel sonuçları analiz edebilmeyi ve raporlayabilmeyi ogrenmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Maddenin Yapısı ve Özellikleri Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
2) Atom, Bileşik, Elektron Dizilimleri Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
3) Kuantum Sayıları, Modern Atom Teorisi Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
4) Periyodik Tablo ve Özellikleri Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
5) Kimyasal Bileşiklerin Sınıflandırılması ve Adlandırılması Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
6) Kimyasal reaksiyon çeşitleri, hesaplamaları Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
7) Mol Kavramı Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
8) ARA SINAV -
9) Çözeltiler, Çözünürlük Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
10) Gaz kanunları Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
11) Kimyasal Kinetik Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
12) Kimyasal Denge Reaksiyonları Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
13) Termokimya Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
14) Asitler, Bazlar, Tuzlar ve pH Kavramı Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
15) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Petrucci, R. H.; Harwood, W. S.; Herring, F. G., Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, Çeviri Editörü: Uyar, T.; Aksoy, S., Palme Yayıncılık Yayıncılık, Ankara, 2002.
Fundamentals of Organic Chemistry’JohnMcMurry,7th Edition
Introduction to Chemical Principles,8th Edition,H. Stephen Stoker.
Organic Chemistry, Jonathan Clayden, Nick Greeves, Stuart Warren.
Diğer Kaynaklar: Petrucci, R. H.; Harwood, W. S.; Herring, F. G., Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, Çeviri Editörü: Uyar, T.; Aksoy, S., Palme Yayıncılık Yayıncılık, Ankara, 2002.
Fundamentals of Organic Chemistry’JohnMcMurry,7th Edition
Introduction to Chemical Principles,8th Edition,H. Stephen Stoker.
Organic Chemistry, Jonathan Clayden, Nick Greeves, Stuart Warren.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

2

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 3
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 3
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 4
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 14 28
Laboratuvar 2 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 14 112
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170