BES120 Kimya IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES120
Ders İsmi: Kimya II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLEYFE BEYZA YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AYŞE ASLI BARLA DEMİRKOZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Organik bileşiklerin sınıflandırılması, adlandirilmasi, reaksiyon tipleri, alkanlar, alkenler, alkinler, benzen ve türevleri, alkoller, eterler ve tiyoller, aminler, aldehidler, ketonlar, karboksilik asitler, esterler ve amidler, polimerlerin yapı, özellik ve reaksiyonları konularında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği: Maddenin fiziksel halleri, inorganik kimyanin genel prensipleri, maddenin fiziksel halleri ve enerji, gazlar,çözeltiler, çözünebilirlik, elektrolitler, Gazlar ve gaz teorileri. Kimyasal termodinamik, Kimyasal kinetik.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel organik kimya bilgisini ve fonksiyonel grupların sentez ve tepkimelerini öğrenmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Organik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini aciklayabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Derste öğrenilen konularla ilgili basit deneyler yapmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kimyasal kinetik Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
2) Kimyasal dengenin ilkeleri Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
3) Organik kimyaya giriş Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
4) Doymuş hidrokarbonlar Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
5) Organik reaksiyonlar Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
6) Fonksiyonel gruplar Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
7) Alkoller Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
8) vize -
9) eterler Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
10) Aldehitler Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
11) ketonlar Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
12) Karboksilik asitler Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
13) ESterler Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
14) Aminler, Amidler Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma
15) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Petrucci, R. H.; Harwood, W. S.; Herring, F. G., Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, Çeviri Editörü: Uyar, T.; Aksoy, S., Palme Yayıncılık Yayıncılık, Ankara, 2002.
Fundamentals of Organic Chemistry’JohnMcMurry,7th Edition
Introduction to Chemical Principles,8th Edition,H. Stephen Stoker.
Organic Chemistry, Jonathan Clayden, Nick Greeves, Stuart Warren.
Diğer Kaynaklar: Petrucci, R. H.; Harwood, W. S.; Herring, F. G., Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, Çeviri Editörü: Uyar, T.; Aksoy, S., Palme Yayıncılık Yayıncılık, Ankara, 2002.
Fundamentals of Organic Chemistry’JohnMcMurry,7th Edition
Introduction to Chemical Principles,8th Edition,H. Stephen Stoker.
Organic Chemistry, Jonathan Clayden, Nick Greeves, Stuart Warren.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 3
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 3
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 4
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 14 112
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170