BES154 Sağlık Bilgisi ve Tıbbi Terminolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES154
Ders İsmi: Sağlık Bilgisi ve Tıbbi Terminoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÜLEYFE BEYZA YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık bilimlerinin icrasında kullanılan terminolojik dilin öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Terimlerin kökenleri.
Terimlerin oluşturulması.
Tıbbi terminolojide sık kullanılan ön ve son eklerin incelenmesi.
Çeşitli sistemlerin detaylı incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler tıbbi terminoloji hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler terminolojik kelimeleri ayırmayı ve birleştirmeyi öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleriyle rahatlıkla iletişim kurabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler, iş hayatları sırasında ilk kez gördükleri bir terim hakkında fikir yürütebilirler.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel giriş. yok
2) Tıbbi terminoloji tarihçesi yok
3) Terim kökenleri yok
4) Kelime kökleri yok
5) Ön ekler yok
6) Son ekler yok
7) Ara sınav
8) Kardiyoloji I yok
9) Kardiyoloji II yok
10) Endokrinoloji I yok
11) Endokrinoloji II yok
12) Gastroenteroloji I yok
13) Gastroenteroloji II yok
14) Dersin genel değerlendirilmesi ve final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesinin hazırladığı sunum . Instructor's presentation
Diğer Kaynaklar: Medical Terminology - Language for Healthcare-Nina Thierer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Toplam İş Yükü 42