Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Yönetim ve Organizasyon dersinin genel tanıtımını yapar.
• Ders izleğini açıklar.
• Yönetim ve Organizasyon dersinin önemini açıklar.
|
Ders izleğinin gözden geçirilmesi
Ödev: Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
2) |
• Yöneticiyi ve örgütü açıklar.
• Yönetim kavramını tanımlar.
• Yöneticilerin neler yaptığını açıklar.
• Yönetim konusunun niye önemli olduğunu açıklar.
• Yönetimi yeniden şekillendiren ve yeniden tanımlayan faktörleri açıklar.
• Yöneticiler ve Yönetim (Ünite 1)
|
Ders izleğinin gözden geçirilmesi
Ödev: Bir sonraki haftanın konusunun okunması (Ünite 1)
|
3) |
• Karar verme sürecinin tanımlar.
• Karar verirken yöneticilerin kullanabilecekleri üç yaklaşımı tanımlar.
• Karar tiplerini ve yöneticilerin karşılaştığı karar verme koşullarını tanımlar.
• Grup düzeyinde karar vermeyi tartışır.
• Yönetsel karar vermede güncel konuları tartışır.
• Klasik yönetim yaklaşımını tanımlar.
• Davranışsal yaklaşımı tanımlar.
• Çağdaş yaklaşımları tanımlar.
• Karar Vermenin Temelleri (Ünite 4)
• Yönetimin Geçmişine Kısa Bir Bakış (Yönetimin Tarihçesi)
|
Ödev: Bir sonraki haftanın konusunun okunması
Verilen film listesinden bir filmin izlenmesi ve filmin incelenmesi
|
4) |
• Dış çevreyi ve dış çevrenin önemini açıklar.
• Dış çevrenin yöneticileri nasıl etkilediğini açıklar.
• Örgüt kültürünü ve örgüt kültürünün önemini açıklar.
• Yönetim Çevresi (Ünite 2)
|
Ödev: Bir sonraki haftanın konusunun okunması. |
5) |
• Küreselleşme ve küreselleşmenin örgütler üzerindeki etkilerini açıklar.
• Toplumun beklentilerinin yöneticileri nasıl etkilediğini açıklar.
• Örgütlerde etik olan ve olmayan davranışlara neden olan faktörleri açıklar.
• İşgüçündeki değişimleri ve bu değişimlerin yönetime etkisini açıklar.
• Bütünleştirici Yönetsel Konular (Ünite 3)
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
6) |
• Planlamanın doğasını ve amaçlarını tartışır.
• Stratejik planlama sürecinde yöneticilerin neler yaptığını açıklar.
• Amaç belirleme ve planlama yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Planlama ile ilgili çağdaş konuları tartışır.
• Planlamanın Temelleri (Ünite 5)
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
7) |
• Örgütsel tasarımın altı temel unsurunu açıklar.
• Örgütsel tasarımda mekanik ve organik modelleri etkileyen durumsallık faktörlerini tanımlar.
• Geleneksel örgütsel tasarım ile çağdaş örgütsel tasarımı karşılaştırır.
• Günümüz örgütlerinin tasarım sorunlarını tartışır.
• Örgütsel Yapı ve Tasarım (Ünite 6)
Derse ve tartışmalara katılım
|
Ödev: 1’den 6. üniteye kadar olan kısmın vize sınavı için çalışılması.
Modern Zamanlar filminin izlenmesi ve filmin incelenmesi
|
8) |
• Organizasyon yapılarını belirleyen unsurları açıklar.
• İş bölümü ve uzmanlık konularını açıklar.
• Departmanlaşma kavramını tanımlar.
• Emir-komuta zincirini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.175-186
|
8) |
Yok (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Tatili) |
yok |
9) |
vize sınavı |
yok |
10) |
• Insan kaynakları yönetimi sürecinin temel unsurlarını ve süreci etkileyen başlıca faktörleri açıklar.
• Yetkin çalışanların belirlenmesini ve seçimini tartışır.
• Çalışanların ihtiyaç duyduğu yetenek ve bilgiyi nasıl edinebileceklerini açıklar.
• Yetkin ve yüksek performanslı çalışanları elde tutma stratejilerini tartışır.
• Güncel IK sorunlarını tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
11) |
Yok (Ramazan Bayramı) |
Bir sonraki haftanın konusunun okunması. |
12) |
• Motivasyon kavramını açıklar ve tanımlar.
• Erken motivasyon teorilerini tanımlar.
• Çağdaş motivasyon teorilerini tanımlar ve karşılaştırır.
• Çalışanların motivasyonuna ilişkin güncel sorunları tartışır.
• Çalışanların Motive Edilmesi ve Ödüllendirilmesi (Ünite 11)
|
bir sonraki haftanın konusunun okunması |
13) |
• Lider ve liderliği tanımlar.
• İlk liderlik teorilerini açıklar ve karşılaştırır.
• Dört ana durumsal liderlik teorisini tanımlar.
• Modern liderlik görüşlerini ve bugünün liderlerinin karşılaştığı konuları tanımlar.
• Liderliğin esası olarak güveni tartışır.
• Liderlik ve Güven (Ünite 12)
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
14) |
• Çatışma türlerini açıklar.
• Çatışma çözümleme yollarını tanımlar.
• Örgütsel çatışma yönetimi sürecini açıklar.
|
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.645-667
|
14) |
• İletişimi tanımlar.
• Etkili bir iletişim için yöneticilerin bilmesi gerekenleri tanımlar.
• Teknolojinin yönetsel iletişimi nasıl etkilediğini açıklar.
• İletişimdeki güncel konuları tartışır.
• Denetimin doğasını ve önemini açıklar.
• Denetim sürecinin adımlarını tanımlar.
• Örgütlerin ve yöneticilerin kullandıkları denetim türlerini tartışır.
• Güncel denetim konularını tartışır.
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14. ünitelerin sınav için çalışılması. |
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.3-667
|
15) |
final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|