Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MCAV222 | ||||||||
Ders İsmi: | Safety Management Systems (SMS) in Aviation | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEMRA ORAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. HASAN TAYFUN ERDOĞAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri havacılıkta emniyet standart ve prosedürleri hakkında bilgilendirmek bu derste haftalık olarak havacılıkta emniyetin en doğru şekilde sağlanması için tüm aşamalar anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Havacılık Faaliyetlerinde Emniyet Kavramı: Risk ve emniyet kavramları, Hava aracı kazaları ve olaylar, Emniyetin ölçülmesi; Emniyeti Etkileyen Faktörler: Sivil havacılık sistemi, Havaaracı kazalarının nedenleri; Kaza Kırım İncelemesi. Havacılık Emniyetinde İnsan Faktörleri; Havacılık Güvenliğinin Tarihçesi; Güvenlik ile İlgili Tanımlar; Uluslararası Kuruluşlar ve Mevzuat; Ulusal Kuruluşlar ve Mevzuat; Havaalanı Güvenlik Sahaları ve Çeşitleri: Havaalanı genel güvenliği, Apron güvenliği, Uçak güvenliği; Bagaj, Posta ve Kargo Güvenliği; Havaalanı Fiziki Güvenlik Tedbirleri; Yolcu Terminal Binasında Güvenlik Tedbirleri; Yolcu Terminal Binasında Güvenlik Sistemleri; Güvenlik Açısından Terminal Binası Tasarımının Önemi; Güvenliğin Sağlanmasında İnsan Faktörü. Yolcu Emniyeti; Havacılık Emniyetinde Örnek Olaylar; Örgütlerde Emniyet Kültürünün Geliştirilmesi; |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "• Dersin genel hatlarıyla öğrencilere anlatılması " | |
2) | "• Havacılık Emniyeti ile ilgili temel kavramlarını tanımalar. • Havacılıkta Hazard sürecini tanımlar. • Emniyet Yönetim Sisteminin doğuşu, gelişimi ve 19. Annex olarak kabul edilmesini tanımlar. " | |
3) | "• Havacılıkta İnsan Faktörünü tanımlar. • Havacılıkta İnsan Faktörünü oluşturan Dirty Dozen modelini değerlendirir. • 12 adet insan faktörünün her birini açıklayıp analiz eder " | |
4) | "• Havacılıkta SHELL modelini tanımlar. • Havacılıkta SHELL modelini oluşturan kavramların ayrıntılı tanımlar. • Tüm olayların SHELL modelini esas alarak analiz eder. " | |
5) | "• Havacılıkta Emniyet Kavramını tehdit eden unsurları tanımlar. • Kaza kırım raporunu temel olarak analiz eder. • Emniyet Risklerini anlatır. " | |
6) | "• Gerekli Stratejileri tanımlar. • Hatalar ve ihlalleri anlatır. • Sistemin iyileştirilmesi için yapılabilecek çalışmaları analiz eder " | |
7) | "• Havacılıkta Güvenlik Kavramını tehdit eden unsurları tanımlar. • 1987 yılı ve sonrası bagaj eşleştirme sistemi ile gelen güvenlik standartlarını tanımlar. • Dünyada önemli olan tüm uçak kaçırma girişimlerinin sebeplerini analiz eder " | |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | "SSP ile SMS arasındaki ilişkiyi tanımlar. • Her iki sisteme göre kaza inceleme sürecini anlatır. • Boşluk analizini anlatır. " | |
10) | "• Tehlikelerin anlaşılması analiz eder. • Tehlikelerin tanımlanmasını analiz eder. • Tehlikelerin olası sonuçlarını araştırır. • Tehlikenin bir daha yaşanmaması için gerekli faaliyetleri değerlendirir. " | |
11) | "• Havacılık Emniyetinde Sistem Kavramını açıklar. • 4 ‘e ayrılan sistem kavramının her birini tanımlar. • Bu 4 kavram arasında olasılık hesaplamasını analiz eder. " | |
12) | "• Emniyet Yönetim Sistemi ile ilgili mevzuatı oluşturan kavramları ayrıntılı açıklar. • 2012 yılı öncesi ICAO ve 2012 yılı sonrası ICAO ‘yu analiz eder. 2012 yılında Annex 19 olarak ICAO kitabına giren Emniyet Yönetim Sistemi kavramı ile ilgili tüm temel detayları tanımlar. " | |
13) | "• Emniyet Yönetim Sistemini oluşturan yapı taşlarını açıklar. • Faaliyet geliştirmeyi tanımlar. • Ayrıntılı SWOT analizini değerlendirir. • Olası risklerin olabilite oranlarını analiz eder." | |
14) | "• Emniyet Yönetim Sistemini oluşturan yapı taşlarını açıklar. • Faaliyet geliştirmeyi tanımlar. • Ayrıntılı SWOT analizini değerlendirir. • Olası risklerin olabilite oranlarını analiz eder." | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Havayolları Dokümanları IATA-ICAO Dokümanları |
Diğer Kaynaklar: | Havayolları Dokümanları IATA-ICAO Dokümanları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 143 |