Dersin Amacı: |
Bu derste; Katılımcıların, çalışanların kullanması gereken Kişisel Koruyucu Donanımların (KKD) dünyada ve ülkemizde gelişim süreci, yasal mevzuat dayanakları, özellikleri, kullanım yerleri, kullanımı, gözetim ve denetimi konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
• KKD çeşitleri,
Baş, kulak, göz ve yüz, solunum, gövde ve karın, el ve kol, ayak ve bacak, cilt, tüm vücut.
• Kullanım alanları ve özelliklerini sıralar.
Gürültülü ortam, yüksekte çalışma, yüksek gerilim alanları, tozlu ortam, kimyasallarla çalışmalar, yüksek ısılı çalışma ortamları v.s.
• KKD`lerin uygunluğunu belirtir.
• Doğru KKD kullanımını değerlendirir.
• Ilgili mevzuat konusunda bilgi sahibi olur.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kişisel Koruyucu Donanımlar dersi hakkında içerik, işleniş ve genel kuralların bilgisi verilir. |
yok |
2) |
KKD nin tarihçesi konusunda bilgi verilir.
Kişisel koruyucu donanım özelliklerini sıralar.
|
yok |
3) |
KKD çeşitlerini bilir.
• Baş koruyucuları
• Kulak koruyucuları
• Göz ve yüz koruyucuları
|
yok |
4) |
KKD çeşitlerini bilir.
• Solunum koruyucuları
• Gövde ve karın koruyucuları
• El kol, ayak bacak, cilt ve tüm vücut koruyucuları
|
yok |
5) |
KKD’lerin nerelerde kullanılacağını bilir.
• Gürültülü çalışma alanları
• Elektrikle çalışma
• Yüksekte çalışma
• Kimyasalla çalışma v.s.
|
yok |
6) |
KKD’lerin nerelerde kullanılacağını bilir.
• Tozlu ortam
• Kapalı alanlar
• Maden çalışmaları
|
yok |
7) |
KKD kullanılması gereken işleri sıralar |
yok |
8) |
vize sınavı |
yok |
9) |
Hangi iş yerinde ne tip KKD kullanılması gerektiğini açıklar. |
yok |
10) |
Piyasa Gözetim ve Denetimini bilir. |
yok |
11) |
İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar. |
yok |
12) |
İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar. |
yok |
13) |
İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar. |
yok |
14) |
Hazırlanan çalışmaları sunar. |
yok |
15) |
final sınavı |
yok |
16) |
final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir |
|
2) |
İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme,
Temel adımları tanımlama. |
|
3) |
Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), |
|
4) |
Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, |
|
5) |
Çevreye yönelik değerlendirme yapma, |
|
6) |
İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, |
|
7) |
İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, |
|
8) |
Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, |
|
9) |
İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme |
|
10) |
Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. |
|
11) |
Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. |
|
12) |
Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
|