IDEP203 İngiliz Edebiyatı 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP203
Ders İsmi: İngiliz Edebiyatı 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Öğr.Gör. UĞUR AKPUR
Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenci ;
• Edebiyatın terimlerini ve temel kavramlarını adlandırabilecek ve tanımlayabilecek
• Edebi metinlerdeki kavramları ve terimleri kullanarak tanımlayabilecek
• Farklı dilin kullanımını farklı bağlamlarda, günlük dilin edebi metinlere yansıması ile ayırt edebilecek
• Temel kavramları yorumlamak ve gösterebilecek
• Kavramları analiz edin, gündelik dilde olanları karşılaştırabilecek ve tartışabilecek
• Yeni dil yapılarını ve kelime dağarcığını günlük dilde aktarabilecek ve kullanabilecek.
• Önceden oluşturulmuş olaylarla ilgili olayları, kavramları analiz edip yeniden birleştirerek edebi metinlerde tahmin edebilecek; böylece, günlük yaşam hakkındaki düşünceleri yeniden yapılandırabilecek,
• Edebi eserleri süzerek, değerlendirip değerlendirerek değerlendirebilecek
Dersin İçeriği: İngiliz, Amerikan edebiyatı ve orjinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın kültürel tarihi; metin incelemede kullanılan temel terim ve teknikler; başlıca metin türleri; önemli akım ve dönemler, vb. konuların incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenci ; • Edebiyatın terimlerini ve temel kavramlarını adlandırabilecek ve tanımlayabilecek • Edebi metinlerdeki kavramları ve terimleri kullanarak tanımlayabilecek • Farklı dilin kullanımını farklı bağlamlarda, günlük dilin edebi metinlere yansıması ile ayırt edebilecek • Temel kavramları yorumlamak ve gösterebilecek • Kavramları analiz edin, gündelik dilde olanları karşılaştırabilecek ve tartışabilecek • Yeni dil yapılarını ve kelime dağarcığını günlük dilde aktarabilecek ve kullanabilecek. • Önceden oluşturulmuş olaylarla ilgili olayları, kavramları analiz edip yeniden birleştirerek edebi metinlerde tahmin edebilecek; böylece, günlük yaşam hakkındaki düşünceleri yeniden yapılandırabilecek, • Edebi eserleri süzerek, değerlendirip değerlendirerek değerlendirebilecek • Estimate the things about the fore-grounded events in literary texts by analyzing and reassembling the concepts; thus, reconstruct thoughts about everyday life. • Evaluate literary works by filtering, appraise and judge them.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Introduce the course to the class • What is literature? Why do we need it? What is the relation between literature and language teaching? Discussion Homework: assigned reading for next class session
2) • Discuss the ways in which a story functions. • Plot; conflict: internal/external (elements of prose fiction) Chapter 1 – Box 4-1 Critical thinking and discussion.
3) • Talk about what makes a story interesting, the form of a story, etc • Crisis, climax, resolution (elements of prose fiction) Discussion
4) • Analyze interesting literary characters. • Discuss favorite and effective characters. • Character: flat and round character/dynamic and static character (elements of prose fiction) Discussion Due: Project Topic & Turning it the name of the company with names of team members Continue research and work on final project Homework: assigned reading for next class session
5) • Discuss how narrative techniques can be used to enhance a story. • Flashback, foreshadowing, point of view (elements of prose fiction) Discussion
6) • Explain the importance of having a proper setting for the story. • Setting, tone, theme (elements of prose fiction) Discussion
7) • Introduce the concept of short stories. • Read one in class. • Reading and evaluating short stories Discussion Continue research and work on final project Homework: assigned reading for next class session
8) Discuss the ways in which a story functions. • Talk about what makes a story interesting, the form of a story, etc • Analyze interesting literary characters. • Discuss favorite and effective characters. • Discuss how narrative techniques can be used to enhance a story. • Explain the importance of having a proper setting for the story.
9) • Describe poetry. • Discuss what defines poetry. • Imagery (elements of poetry) Analysis of the examples raised in class.
10) • Illustrate textx which use metaphors. • Discuss what makes an effective metaphore. • Figurative language: metaphor, simile (elements of poetry)
11) • Discuss how to effectively use personification. • Tell which authors use personification? • Figurative language: personification (elements of poetry) Discussion
12) • Talk about irony. • Show sample texts in which it is used. • Talk about irony in different cultures. • Irony: verbal, situational, dramatic (elements of poetry)
13) • Discuss symbolism. • Talk about how it is different from metaphors. • Symbol: principles of finding a symbol (elements of poetry) Discussion
14) • Criticize and evaluate poems • Reading and evaluating the poems
15) FINAL EXAM • Criticize and evaluate poems • Reading and evaluating the poems Individual study Group discussions

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: An Introduction to Literature
Sylvan Barnet, William E. Burto, William E. Cain
2010 Longman
ISBN-10: 0205633099
ISBN-13: 978-0205633098
Diğer Kaynaklar: An Introduction to Literature
Sylvan Barnet, William E. Burto, William E. Cain
2010 Longman
ISBN-10: 0205633099
ISBN-13: 978-0205633098

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme 4
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 4
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. 5
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 30 % 40
Final 40 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 19 2 38
Uygulama 19 2 38
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 3 27
Sunum / Seminer 1 1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 110