İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IDEP203 | ||||||||
Ders İsmi: | İngiliz Edebiyatı 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD Öğr.Gör. UĞUR AKPUR Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenci ; • Edebiyatın terimlerini ve temel kavramlarını adlandırabilecek ve tanımlayabilecek • Edebi metinlerdeki kavramları ve terimleri kullanarak tanımlayabilecek • Farklı dilin kullanımını farklı bağlamlarda, günlük dilin edebi metinlere yansıması ile ayırt edebilecek • Temel kavramları yorumlamak ve gösterebilecek • Kavramları analiz edin, gündelik dilde olanları karşılaştırabilecek ve tartışabilecek • Yeni dil yapılarını ve kelime dağarcığını günlük dilde aktarabilecek ve kullanabilecek. • Önceden oluşturulmuş olaylarla ilgili olayları, kavramları analiz edip yeniden birleştirerek edebi metinlerde tahmin edebilecek; böylece, günlük yaşam hakkındaki düşünceleri yeniden yapılandırabilecek, • Edebi eserleri süzerek, değerlendirip değerlendirerek değerlendirebilecek |
Dersin İçeriği: | İngiliz, Amerikan edebiyatı ve orjinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın kültürel tarihi; metin incelemede kullanılan temel terim ve teknikler; başlıca metin türleri; önemli akım ve dönemler, vb. konuların incelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Introduce the course to the class • What is literature? Why do we need it? What is the relation between literature and language teaching? Discussion Homework: assigned reading for next class session | |
2) | • Discuss the ways in which a story functions. • Plot; conflict: internal/external (elements of prose fiction) Chapter 1 – Box 4-1 Critical thinking and discussion. | |
3) | • Talk about what makes a story interesting, the form of a story, etc • Crisis, climax, resolution (elements of prose fiction) Discussion | |
4) | • Analyze interesting literary characters. • Discuss favorite and effective characters. • Character: flat and round character/dynamic and static character (elements of prose fiction) Discussion Due: Project Topic & Turning it the name of the company with names of team members Continue research and work on final project Homework: assigned reading for next class session | |
5) | • Discuss how narrative techniques can be used to enhance a story. • Flashback, foreshadowing, point of view (elements of prose fiction) Discussion | |
6) | • Explain the importance of having a proper setting for the story. • Setting, tone, theme (elements of prose fiction) Discussion | |
7) | • Introduce the concept of short stories. • Read one in class. • Reading and evaluating short stories Discussion Continue research and work on final project Homework: assigned reading for next class session | |
8) | Discuss the ways in which a story functions. • Talk about what makes a story interesting, the form of a story, etc • Analyze interesting literary characters. • Discuss favorite and effective characters. • Discuss how narrative techniques can be used to enhance a story. • Explain the importance of having a proper setting for the story. | |
9) | • Describe poetry. • Discuss what defines poetry. • Imagery (elements of poetry) Analysis of the examples raised in class. | |
10) | • Illustrate textx which use metaphors. • Discuss what makes an effective metaphore. • Figurative language: metaphor, simile (elements of poetry) | |
11) | • Discuss how to effectively use personification. • Tell which authors use personification? • Figurative language: personification (elements of poetry) Discussion | |
12) | • Talk about irony. • Show sample texts in which it is used. • Talk about irony in different cultures. • Irony: verbal, situational, dramatic (elements of poetry) | |
13) | • Discuss symbolism. • Talk about how it is different from metaphors. • Symbol: principles of finding a symbol (elements of poetry) Discussion | |
14) | • Criticize and evaluate poems • Reading and evaluating the poems | |
15) | FINAL EXAM • Criticize and evaluate poems • Reading and evaluating the poems Individual study Group discussions |
Ders Notları / Kitaplar: | An Introduction to Literature Sylvan Barnet, William E. Burto, William E. Cain 2010 Longman ISBN-10: 0205633099 ISBN-13: 978-0205633098 |
Diğer Kaynaklar: | An Introduction to Literature Sylvan Barnet, William E. Burto, William E. Cain 2010 Longman ISBN-10: 0205633099 ISBN-13: 978-0205633098 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | 4 |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | 4 |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | 5 |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 30 | % 40 |
Final | 40 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 19 | 2 | 38 |
Uygulama | 19 | 2 | 38 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 3 | 27 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 110 |