Dersin Amacı: |
Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); anadil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi (örn.: CHILDES veritabanı), sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklarda ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, anadil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örn.: kişilik etkisi, dil yeteneği, zeka, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örn.: doğal ve örgün eğitim ortamları). |
Dersin İçeriği: |
Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); anadil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi vs incelenmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Describe the concepts of acquisition and learning
• Explain the difference between acquisition and learning
• Acquisition vs. learning
|
|
2) |
• Define and explain the concept of "first language”
• Define the basic concepts of first language acquisition
• Define, interpret and compare theories of first language acquisition. |
|
3) |
• Explain and criticize the behaviourist theories of first language acquisition
• Behaviourist models
|
|
4) |
• Explain and criticize the naturalistic theories of first language acquisition
• Naturalistic models (innatism)
|
|
5) |
• Explain and criticize the cognitive and connectionist theories of first language acquisition
• Cognitive and connectionist models
|
|
6) |
• Define and illustrate phonological and morphological developmental stages of young children.
• Phonological and morphological development of children
|
|
7) |
• Define and illustrate lexical, semantic ans syntactic developmental stages of young children.
• Lexical, semantic and syntactic development of children
|
|
8) |
• Define and explain the concept of "second language”
• Define the basic concepts of second language acquisition/learning
• Define, interpret and compare theories of second language acquisition/learning
|
|
9) |
• Define and explain the concept of "second language”
• Define the basic concepts of second language acquisition/learning
• Define, interpret and compare theories of second language acquisition/learning
|
|
10) |
• Explain and criticize the behaviourist theories of second language acquisition/learning
• Behaviourist models
|
|
11) |
• Explain and criticize the naturalistic theories of second language acquisition/learning
• Naturalistic models (innatism)
|
|
12) |
• Explain and criticize the cognitive and connectionist theories of second language acquisition/learning
• Cognitive and connectionist models
|
|
13) |
• Explain and argue the variables that affects the process of second/foreign language acquisition/learning.
• Factors affecting second language acquisition/learning
|
|
14) |
• Question and interpret the observations of second/foreign language acquisition/learning classes.
• Observing second/foreign language classrooms
|
|
15) |
FINAL EXAM
• Explain and criticize the behaviourist theories of second language acquisition/learning
• Explain and argue the variables that affects the process of second/foreign language acquisition/learning.
• Behaviourist models
• Factors affecting second language acquisition/learning
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
4 |
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
5 |
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
5 |
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|