IDEP312 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP312
Ders İsmi: İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Okuma, yazma ve dilbilgisi öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Dersin İçeriği: Okuma, yazma ve dilbilgisi öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri, vb. konuların incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler; • farklı yaş grupları ve düzeyleri için okuma, yazma, dinleme ve konuşma derslerini planlayabilecek • entegre becerilerin öğretimi için ders planlayabilecek • dil becerilerini ve / veya bütünleşik becerileri öğretmek için materyal uyarlayabilecek ve geliştirebilecek. • uygulama oturumlarında bilgisayar teknolojisini kullanabilecek • sınıf yönetimi becerilerini geliştirebilecek • etkili ingilizce kullanabilecek • mikro öğretim tekniklerini kullanabilecek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • List and explain the approaches in teaching reading • Explain the techniques in teaching reading. • The methods and techniques in teaching reading
2) • List and explain the approaches in teaching reading • Explain the techniques in teaching reading. • Summarize methods and techniques in teaching vocabulary • The methods and techniques in teaching reading
3) • Explain reading activities. • Explain writing activities. • List and explain reading-writing integrated activities • Reading-writing integrated activities
4) • List and explain reading-writing integrated activities • Summarize reading-writing integrated activities • Reading-writing integrated activities
5) • Explain micro teaching in reading and writing. • Summarize micro teaching in reading and writing. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in reading-writing
6) • Explain micro teaching in reading and writing. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in reading-writing
7) • List and explain the methods in teaching • List and explain the techniques in teaching listening • Revize methods and techniques in grammar • The methods and techniques in teaching listening
8) MID-TERM EXAM • List and explain reading-writing integrated activities • Summarize reading-writing integrated activities • Reading-writing integrated activities
9) • List and explain the methods in grammar • List and explain the techniques in teaching speaking. • Revize the methods and techniques in teaching speaking• • The methods and techniques in teaching speaking
10) • Explain listening activities. • Explain speaking activities. List and explain listening - speaking integrated activities • Summarize listening - speaking integrated activities • Listening-speaking integrated activities
11) • Practice micro-teaching in listening-speaking. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions. • Micro-teaching in listening-speaking
12) • Practice micro-teaching in listening-speaking. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions. • Micro-teaching in listening-speaking
13) • Practice micro-teaching in listening-speaking. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions. • Micro-teaching in listening-speaking
14) • Evaluate lesson plans and teaching performances • Evaluation of lesson plans and materials Discussion
15) FINAL EXAM • Practice micro-teaching in listening-speaking. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions. • Micro-teaching in listening-speaking

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Approaches and Methods in Language Teaching
Jack J. Richards & Theodore Rodgers
2001 Cambridge University Press
ISBN-10: 0521008433
ISBN-13: 978-0521008433
Diğer Kaynaklar: Approaches and Methods in Language Teaching
Jack J. Richards & Theodore Rodgers
2001 Cambridge University Press
ISBN-10: 0521008433
ISBN-13: 978-0521008433

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 30 % 40
Final 40 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 25 2 50
Uygulama 19 2 38
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 3 27
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 136