Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• List and explain the approaches in teaching reading
• Explain the techniques in teaching reading.
• The methods and techniques in teaching reading
|
|
2) |
• List and explain the approaches in teaching reading
• Explain the techniques in teaching reading.
• Summarize methods and techniques in teaching vocabulary
• The methods and techniques in teaching reading
|
|
3) |
• Explain reading activities.
• Explain writing activities.
• List and explain reading-writing integrated activities
• Reading-writing integrated activities
|
|
4) |
• List and explain reading-writing integrated activities
• Summarize reading-writing integrated activities
• Reading-writing integrated activities
|
|
5) |
• Explain micro teaching in reading and writing.
• Summarize micro teaching in reading and writing.
• Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions
• Micro-teaching in reading-writing
|
|
6) |
• Explain micro teaching in reading and writing.
• Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions
• Micro-teaching in reading-writing
|
|
7) |
• List and explain the methods in teaching
• List and explain the techniques in teaching listening
• Revize methods and techniques in grammar
• The methods and techniques in teaching listening
|
|
8) |
MID-TERM EXAM
• List and explain reading-writing integrated activities
• Summarize reading-writing integrated activities
• Reading-writing integrated activities
|
|
9) |
• List and explain the methods in grammar
• List and explain the techniques in teaching speaking.
• Revize the methods and techniques in teaching speaking•
• The methods and techniques in teaching speaking
|
|
10) |
• Explain listening activities.
• Explain speaking activities.
List and explain listening - speaking integrated activities
• Summarize listening - speaking integrated activities
• Listening-speaking integrated activities
|
|
11) |
• Practice micro-teaching in listening-speaking.
• Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions.
• Micro-teaching in listening-speaking
|
|
12) |
• Practice micro-teaching in listening-speaking.
• Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions.
• Micro-teaching in listening-speaking
|
|
13) |
• Practice micro-teaching in listening-speaking.
• Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions.
• Micro-teaching in listening-speaking
|
|
14) |
• Evaluate lesson plans and teaching performances
• Evaluation of lesson plans and materials
Discussion
|
|
15) |
FINAL EXAM
• Practice micro-teaching in listening-speaking.
• Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions.
• Micro-teaching in listening-speaking
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
5 |