AENG111 Sosyodilbilim ve Dil Öğretimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG111
Ders İsmi: Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dil ve toplum arasındaki ilişkiyi dil değişkesi, lehçe, ağız, karma dil, kırma dil, dilde ikilik, ikidillilik, çokdillilik, toplumsal katmanlaşma, toplumsal sınıf, etnik köken, düzenek kaydırımı, düzenek karıştırımı, dil planlaması, dil devrimi, dil ve ideoloji, dil ve toplumsal güç gibi bağlamlarda ele alarak öğrencilerin söz konusu ilişkiyi kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Toplum dilbilim, kültürlerarası iletişim ve söylem analizine ilişkin kavram ve dilbilimsel terimler, temel amaç ve teoriler, inceleme alanları ve biçimleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Toplum dilbilim, kültürlerarası iletişim ve söylem analizine ilişkin kavram ve dilbilimsel terimleri uygun yerde ve zamanda kullanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Toplum dilbilimin temel amaç ve teorilerini ve toplum dilbilim inceleme alanları ve biçimlerini anladığını gösterir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Toplum dilimin ilkelerini yabancı dil öğretimi alanında uygular

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görüşme ve dersi tanıtma- Toplum dilbilimin kapsamı- tarihçe, tanımlar, yaklaşımlar ve temel terimler Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
2) Toplum dilbilimde araştırma şekline bir bakış Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
3) Toplum dilbilim ve İngilizce öğretimine bağlantısına bir bakış Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
4) Toplum dilbilimde araştırma yapma: Alan araştırması ve İngilizce öğretimine bağlantısı Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
5) Toplum dilbilimde araştırma yapma: konuşma ve iletişim olaylarını inceleme ve İngilizce öğretimine bağlantısı Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
6) Değişim (Variationist) toplum dilbilim ve İngilizce öğretimine bağlantısı Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
7) Biçemsel değişim (Stylistic variation) ve İngilizce öğretimine bağlantısı Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
8) Ara sınav
9) Dil ve Kültür Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
10) Dil ve Kültür ilişkisinin dil öğretimiyle bağlantısı Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
11) Dil ve Cinsiyet Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
12) Dil ve Cinsiyet ilişkisinin dil öğretimiyle bağlantısı Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
13) Öğrenci sunumları Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
14) Öğrenci sunumları Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell. Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman. Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell. Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman.
Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.
Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.
Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman.
Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell.
Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.
Diğer Kaynaklar: Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman.
Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.
Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.
Chritopher N. (Eds.) (2001). Sociolinguistics and Social Theory. Harlow & New York: Longman.
Fasold, Ralph. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell.
Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. Pearson: Longman.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 44