Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil becerilerini öğretilmesi- genel bakış |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
2) |
Okuma becerisi kapsamında Yoğun okuma Okuma metnini anlama ve metni inceleme, metnin tipini ve metin tipinin gerektirdiği mekanizmaları inceleme |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
3) |
Geniş çaplı okuma Değişik okuma materyallerini inceleme ve bu materyalleri kullanarak tartışma, fikir üretme. |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
4) |
Yazma becerisi prensiplerini tanıma |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
5) |
Yazma becerisini desteklemek için okuma ve materyal toplama |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
6) |
Yabancı dilde dinleme ve konuşma becerilerini inceleme Başlangıç seviyesindeki öğrenciler için dinleme ve konuşma becerisi geliştirmek için gerekli altyapıyı inceleme |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
7) |
4 dil becerisini de tümleşik bir şekilde öğretme |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Görev-temelli etkileşim örnekleri inceleme |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
10) |
Yabancı dilde akıcılığı geliştirmek için ders materyalleri inceleme ve dizayn etme |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge
|
11) |
Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre A seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge
|
12) |
Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre B seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
13) |
Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre C seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu |
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|