AENG113 Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG113
Ders İsmi: Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 4 dil becerisini iletişimsel bir şekilde tümleşik olarak öğretebilecekleri ders planları hazırlamaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 4 dil becerisini iletişimsel bir şekilde tümleşik olarak öğretebilecekleri ders planı hazırlama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) 4 dil becerisini iletişimsel bir şekilde tümleşik olarak öğretebilecekleri ders planları hazırlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dil becerilerini öğretilmesi- genel bakış Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
2) Okuma becerisi kapsamında Yoğun okuma Okuma metnini anlama ve metni inceleme, metnin tipini ve metin tipinin gerektirdiği mekanizmaları inceleme Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
3) Geniş çaplı okuma Değişik okuma materyallerini inceleme ve bu materyalleri kullanarak tartışma, fikir üretme. Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
4) Yazma becerisi prensiplerini tanıma Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
5) Yazma becerisini desteklemek için okuma ve materyal toplama Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
6) Yabancı dilde dinleme ve konuşma becerilerini inceleme Başlangıç seviyesindeki öğrenciler için dinleme ve konuşma becerisi geliştirmek için gerekli altyapıyı inceleme Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
7) 4 dil becerisini de tümleşik bir şekilde öğretme Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
8) Ara sınav
9) Görev-temelli etkileşim örnekleri inceleme Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
10) Yabancı dilde akıcılığı geliştirmek için ders materyalleri inceleme ve dizayn etme Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge
11) Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre A seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge
12) Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre B seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
13) Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre C seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge
Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 14