İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EKYP001 | ||||||||
Ders İsmi: | Kariyer Planlama ve Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Kültür | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÜLER TELLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÜLER TELLİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencileri etkin kariyer planlaması ve kariyer gelişimi yönetimi için gerekli bilgi ile buluşturmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Kariyer planlama, kariyer hedefi belirleme, kariyer gelişimi kavramlarının incelenmesi. Bir öğretmenin kariyer planlaması için önem arz eden unsurların gözden geçirilmesi. Eğitim alanında sektörel beklentilerin incelenmesi. Etkin özgeçmiş ve ön mektup hazırlama Etkin iş görüşmesi hazırlığı ve sınıf içi uygulaması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve | Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık |
2) | Kariyer yönetimi ile ilgili kavramlar, anlamları- Kariyer, Kariyer Hedefleri | Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık |
3) | Kariyer ile ilgili temel kavramlar ve anlamları: Kariyer Planlama, Kariyer Planlamanın ilkeleri, Kariyer Mozaiği, Kariyer Değiştirme | Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık Kariyer Planlamasında Yeni Yaklaşımlar (Melek Vergiliel Tüz) |
4) | Eğitim Sektöründe Kariyer Planlama: Öğretmenden Sektörel Beklentiler-Öğretici Olarak Öğretmen | Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye`de Öğretmenlik-Dr.Devrim Güven |
5) | Eğitim Sektöründe Kariyer Planlama: Öğretmenden Sektörel Beklentiler-Eğitici Olarak Öğretmen-Çalışan Olarak Öğretmen | Etkili Öğretmenlik ve Öğretmen Niteliğinin Geliştirilmesi-Doç. Dr. Gönül Sakız |
6) | Eğitim Sektöründe Kariyer Planlama: Öğretmenden Sektörel Beklentiler-Ebeveynsel ve Toplumsal Beklentiler | Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kavramına İlişkin Kullandıkları Metaforların İncelenmesi Yrd. Doç. Aysemin Duran |
7) | Vaka İnceleme Grup Çalışması | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Etkin Öz Geçmiş ve Ön Yazı Hazırlama | Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık |
10) | İş Başvurusu Süreci | |
11) | İş Başvurusu Süreci | |
12) | İş Görüşmesi ve Mülakat Teknikleri: Yeni Mezun Öğretmen Adayları İçin Mülakat Soruları Tarama ve Oluşturma | Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık |
13) | Öğretmen İş Görüşmesi Sınıf Etkinliği | |
14) | Genel Tekrar | Ders notları |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye`de öğretmenlik. Öğr. Gör. Dr. Devrim Güven Examination of Metaphors Used by Prospective Teachers Regarding the Concept of the Teacher Yrd. Doç. Aysemin Duran Efective Teaching and Improving Teacher Quality . Doç. Dr. Gönül Sakız |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 4 |
Uygulama | 4 | % 4 |
Ödev | 3 | % 4 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Kanaat Notu | 1 | % 8 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 45 |