Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MFTR215 | ||||||||
Ders İsmi: | Supply Chain Management Processes | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, tedarik zinciri yönetimi kavramının incelenmesi ve tedarik zinciri yönetimi ile lojistiği öğrenmenin neden önemli olduğunu göstermektir. Bu ders, tedarikçiden tüketiciye kadar olan tüm aşamalarda üretim ve dağıtım ağı boyunca bilgi ve malların akışını yönetmekle ilgilenmektedir. Tedarik zinciri yönetimi dersi tedarik zincirini yönetebilmenin neden gerekli olduğu konusunda öğrencileri bilgilendirme amacını taşımaktadır. |
Dersin İçeriği: | Lojistik sektöründe ister hizmet alan isterse de hizmet veren tarafta olsun satın alma üretim, dağıtım ve satış sonrası hizmetleri içeren sürecin her aşamasında başarılı orta düzey yönetici adayları yetiştirmek adına öğrencileri, talep tahmininden ABC Analizine ; stok kontrolden transport maliyetlerine, depo yeri seçimine varıncaya kadar çeşitli konularda donatarak etkin ve efektif bir lojistik yönetimi sağlamaktır.Müşteri hoşnutluğu ve maliyetlerin enküçüklenmesi iyi bir lojistik yönetimin başarı ölçütleridir. Doğru ürünü, doğru zamanda, doğru miktarda, doğru yerde, değişimlere hızla cevap verebilecek bir esneklikte, yüksek hızla, en az stokla ve en düşük maliyetle hazır bulundurma sözünün verildiği başarılı bir lojistik yönetime katkıda bulunacak yeterlikte orta düzey yönetici elemanlarını yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş | Ders notu |
2) | Tedarik Zinciri Yönetimi Kavramı | Ders notları |
3) | Tedarik zincirini yapılandırma stratejileri | Ders notları |
4) | Tedarik zinciri yönetim planının oluşturulması | Ders notları |
5) | Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Ölçek Ekonomisinin Yönetilmesi | Ders notları |
6) | Tedarik zincirinde bütünleşme:bütünleşik tedarik zinciri | Ders notları |
7) | Tedari zinciri yönetim etkinliğinin arttırılmasında kullanılan performans ölçüleri | Ders notları |
8) | Vize | |
9) | Tedarik zinciri yönetiminde bilginin önemi | Ders notları |
10) | Tedarik zincirinde bilgi ve iletişim teknolojileri | Ders notu |
11) | Talep yönetimi kavramı | Ders notları |
12) | Stok yönetimi | Ders notları |
13) | Lojistik Yönetimi | Ders notu |
14) | Lojistik Yönetimi | Ders notu |
15) | Elektronik Tedarik Zinciri | Ders notu |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Handfield, R.B. and Ernest L. Nichols, Jr, (1999), Introduction to Supply Chain Management, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey. Donald J Bowersox, Dand J Closs, M Bixby Coluper, (2008), Supply Chain Logistics Management, TMH, Second Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 79 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 135 |