Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MCAC215 | ||||||||
Ders İsmi: | Crew Resource Management and Basic Communication Skills | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEMRA ORAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZLEM BOZTEPE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı genel olarak Ekip Kaynak Yönetiminin anlatılması ve kabin içinde oluşabilecek özel durumlar hakkında örneklerin verilmesi ve kabin içerisinde olabilecek emir komuta zincirinin anlatılarak bunun gerçek hayatımıza da yansıtabileceğimiz çıkarımların sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Uçuş ekibi arasındaki etkin iletişimin sağlanması başta olmak üzere, uçuş ekibinin emniyetli uçuşlar gerçekleştirebilmesi için eldeki tüm kaynakların etkin ve verimli biçimde kullanılmasına yönelik bilgiler verilecektir.Sivil Havacılık Sektöründe iletişimin önemi, yolcu ile iletişimde iletişim tekniklerinin anlatılması, yolcu memnuniyetinde iletişimin öneminin vurgulanması, kişilerarası iletişim, iletişimin tarihçesi, iletişim teknolojileri, kitle iletişim araçları, iletişim sürecine dair bilgiler verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "• Dersin genel hatlarıyla öğrencilere anlatılması " | |
2) | "• Ekip Kavramının analiz edilmesi • Havacılıkta Ekip Kavramının anlatılması • Kaptan Pilotun Yetki ve Sorumluluklarının açıklanması " | |
3) | "• Kaza Kavramının analiz edilmesi • Havacılıkta Kaza Kavramının anlatılması • Kazalarda İnsan Faktörünün açıklanması • Kazalarda Makine Faktörünün analiz edilmesi " | |
4) | "• Kazalarda Çevre Faktörünün anlatılması • Kazalarda Görev Faktörünün açıklanması • Kazalarda Yönetim Faktörünün analiz edilmesi • Kaza Üreten Faktörlerin Birbirleriyle İlişkisinin anlatılması " | |
5) | "• Kaynak Kavramının açıklanması • Havacılıkta Kaynak Kavramının analiz edilmesi • Yöneticiler Kavramının anlatılması • Uçuş Ekipleri Kavramının açıklanması " | |
6) | "• Ekip Planlayıcıların analiz edilmesi • Uçuş Planlayıcıların anlatılması • Hava Trafik Kontrolerleri Kavramının açıklanması • Hava Aracı Bakım Ekibi Kavramının analiz edilmesi." | |
7) | "• Uçuş Emniyet Görevlilerinin anlatılması • Uçuş Sağlık Ekipleri Kavramının açıklanması • Personel Aileleri Kavramının analiz edilmesi " | |
8) | "• VİZE SINAVI" | |
9) | "• Bilgi Kavramı ve Yönetimi Kavramının anlatılması • Havacılıkta Bilgi ve Yönetimi Kavramının açıklanması • Yönetim Kavramının analiz edilmesi • Havacılıkta Yönetim Kavramının anlatılması " | |
10) | "• Risk Kavramının açıklanması • Havacılıkta Risk Kavramının analiz edilmesi • Hata Kavramının anlatılması • Havacılıkta Hata Kavramının açıklanması " | |
11) | "• İnsan Faktörü Kavramının analiz edilmesi • Havacılıkta İnsan Faktörünün anlatılması • İnsan Faktörünün Kavramsal Modelinin açıklanması " | |
12) | "• CRM Kavramın Oluşumunun analiz edilmesi • Hedefleri ve Tanımının anlatılması • Gelişimi ve Safhalarının açıklanması • Becerilerin analiz edilmesi " | |
13) | "• Emniyet Kültürü ve Ekip Kaynak Yönetimi Kavramının anlatılması • Otomasyon ve Ekip Kaynak Yönetimi Kavramının açıklanması • Uçuş Yönetimi ve Ekip Kaynak Yönetimi Kavramının analiz edilmesi • Sonuç ve Değerlendirmenin analiz edilmesi " | |
14) | "• Emniyet Kültürü ve Ekip Kaynak Yönetimi Kavramının anlatılması • Otomasyon ve Ekip Kaynak Yönetimi Kavramının açıklanması • Uçuş Yönetimi ve Ekip Kaynak Yönetimi Kavramının analiz edilmesi • Sonuç ve Değerlendirmenin analiz edilmesi " | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Havayolları Dokümanları IATA-ICAO Dokümanları |
Diğer Kaynaklar: | Havayolları Dokümanları IATA-ICAO Dokümanları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 |