MMAT105 Genel Matematikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMAT105
Ders İsmi: Genel Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Matematik hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği: • Kümeler, Sayılar ve Cebirsel İşlemler
• Denklem ve Eşitsizlik
• Matris ve Determinant
• Fonksiyonlar
• Logaritma
• Trigonometri
• Karmaşık Sayılar
• Limit ve Süreklilik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşlem yapma kabiliyeti
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) x x

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Matematik Cilt:1, Prof. Dr. Mustafa BALCI, Sürat Üniversite Yayınları, Ekim 2014 / 9. Baskı / 430 Syf.
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 44