Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MBLP236 | ||||||||
Ders İsmi: | Siber Güvenliğe Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Siber Güvenlik Temellerini bilmek. Kişisel ve Kurumsal Veri Kavramını öğrenmek. Hacker Türleri ve Tehditler, Saldırıları öğrenmek. Ağ Güvenliği, Web Uygulama Güvenliği ve Sistem Güvenliğini öğrenmek. ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini öğrenmek. |
Dersin İçeriği: | Siber Güvenlik Temelleri. Kişisel ve Kurumsal Veri Kavramı. Hacker Türleri ve Tehditler. Saldırılar, Kavramlar ve Teknikler. Ağ Güvenliği. Web Uygulama Güvenliği. Sistem Güvenliği. ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi. Siber Güvenliğin Geleceği. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Siber Güvenlik Temelleri. | Ders Notları |
2) | Siber Güvenlik Temelleri. | Ders Notları |
3) | Kişisel ve Kurumsal Veri Kavramı. | Ders Notları |
4) | Hacker Türleri ve Tehditler. | Ders Notları |
5) | Saldırılar, Kavramlar ve Teknikler. | Ders Notları |
6) | Saldırılar, Kavramlar ve Teknikler. | Ders Notları |
7) | Ağ Güvenliği. | Ders Notları |
8) | Web Uygulama Güvenliği. | Ders Notları |
9) | Arasınav | |
10) | Sistem Güvenliği. | |
11) | ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi. | |
12) | Siber Güvenliğin Geleceği. | |
13) | Siber Güvenliğin Geleceği. | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Bütünleme Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |||||||
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |||||||
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |||||||
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |||||||
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
2) | Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | 3 |
3) | Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | 3 |
4) | Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | 3 |
5) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
6) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | 3 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 3 |
8) | Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 175 |