Ekonomi ve Finans (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BBA179 | ||||||||
Ders İsmi: | Business Mathematics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYLİN SOYDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYLİN SOYDAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, birinci sınıf öğrencilerine iktisat, işletme ve ilgili alanlardaki uygulamalarda kullanmak üzere matematiksel bir temel kazandırmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Temel cebirsel işlemler; birinci ve ikinci derece denklemler ve eşitsizlikler; denklem ve eşitsizlik sistemleri; doğrusal ve ikinci dereceden grafikler; fonksiyon kavramı; fonksiyonların uygulamaları; limit ve süreklilik; diferansiyel; fonksiyonların türevleri; kısmi türevler; integral; belirli integral. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | Yok |
2) | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma | Okuma, Alıştırmalar |
3) | Doğrusal ve Kuadratik Denklemler | Okuma, Alıştırmalar |
4) | Doğrusal ve Kuadratik Eşitsizlikler | Okuma, Alıştırmalar |
5) | Fonksiyonlar | Okuma, Alıştırmalar |
6) | Koordinat Sistemi ve Fonskiyonların Grafikleri | Okuma, Alıştırmalar |
7) | Eşitsizliklerin Grafikleri | Okuma, Alıştırmalar |
8) | Denklem ve Eşitsizlik Sistemleri | Okuma, Alıştırmalar |
9) | Limit ve Süreklilik | Okuma, Alıştırmalar |
10) | Temel Türev Kavramları | Okuma, alıştırmalar |
11) | Zincir Kuralı, Yüksek Dereceden Türevler | Okuma, Alıştırmalar |
12) | Türevin Uygulamaları | Okuma, Alıştırmalar |
13) | Belirsiz İntegral | Okuma, Alıştırmalar |
14) | Belirli İntegral | Okuma, Alıştırmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Barnett, R.A., Ziegler M.R. and Byleen, K.E. (201) Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences, 13th ed., London, New York: Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Barnett, R.A., Ziegler M.R. and Byleen, K.E. (2019) Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences, 14th ed., London, New York: Pearson Prentice Hall. Pearson MyLabsPlus for Mathematics for Business https://okan-mlpui.openclass.com/home?origin=direct#/tab/active Some video links to support the teaching and learning process, e.g.: https://www.khanacademy.org/math |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. | ||||||||
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | ||||||||
3) Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | ||||||||
4) Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. | ||||||||
5) Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. | ||||||||
6) Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. | ||||||||
7) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. | ||||||||
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. | 3 |
2) | İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | 4 |
3) | Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | 1 |
4) | Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. | 2 |
5) | Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. | 1 |
6) | Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. | 1 |
7) | Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. | 2 |
8) | Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | 2 |
9) | Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. | 1 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 10 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 201 |