CGL102 Okul Öncesi Eğitimde Araç ve Oyun Materyali Geliştirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL102
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitimde Araç ve Oyun Materyali Geliştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere “Erken çocukluk eğitiminde” uyarıcı çevrenin ve materyallerin önemini kavratmaktır. Eğitim aracı geliştirme ve seçme ilkelerini benimser. Eğitici oyuncaklar ve oyun materyalleri, duyu eğitim araçları, televizyon, video, slayt, projeksiyon, bilgisayar ve internet, bilim materyalleri geliştirme ve kullanım esasları, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyalleri hazırlamayı analiz eder. Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirir. Okul öncesi eğitimde kullanılacak araç gereç örnekleri tasarlar.
Dersin İçeriği: • Öğretimle ilgili temel kavramları analiz eder.
• Öğretimin planlanmasında yıllık plan, günlük plan ve etkinlik üretebilir.
• Program geliştirmeye ilişkin kavramları tanımlar.
• Yaş ve eğitim gruplarına göre program ve plan yapabilir program modelleri arasındaki ilişki bilir ve uygulamada bunları kullanabilir.
• Öğrenme ve öğretim stratejilerini uygulamaya yönelik kullanabilir.
• Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilir.,
• Öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve yeterliliklerini tartışır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Gelişim ile ilgili temel kavramlar büyüme/ gelişim alanları / gelişim/ gelişim dönemleri/ olgunluk/ hazırbulunuşluk konuşarını açıklayabilir • Gelişim alanları nelerdir ve neden takip edilmesi gerekir gibi soruları cevaplayabilir. • Öğrenme stillerini tartışabilir Okul Öncesi Dönemde Çocuk Gelişimi Kök Yayıncılık ©2009 | Kök Yayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2009
2) • Gelişim dönemlerinin yaşlara göre özellikleri ve yapılması gerekenleri açıklayabilir • Öğrenim ve öğretim ilkeleri / kavramlar/ genel ilkeler konularında uygulamalar yapabilir • Freud, Erikson ve Piaget e göre gelişim dönemlerini analiz edebilir
3) • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) Okul öncesi eğitim programını tartışabilir • Okul öncesi eğitimin temel amaçlarını açıklayabilir • Okul öncesi eğitimin temel ilkelerini analiz edebilir
4) • High scope eğitim programını tanımlayabilir. • Montessori eğitim programını analiz edebilir. • Proje tabanlı eğitim programı ( nedir / nasıl kullanılır/ proje örnekleri/ uygulamalı örnek çalışma) konusunda uygulama yapabilir.
5) • Okul öncesinde kullanılan materyallerin özelliklerini sıralayabilir • Okul öncesinde kullanılan materyallerle uygulama yapabilir • Sınıf ortamında kullanılan köşeleri tanımlayabilir • Erken çocukluk eğitiminde uyarıcı çevrenin ve materyallerinin önemini tanımlayabilir
6) • Okul öncesinde eğitim programı içerisinde yer alan etkinlikleri uygulayabilir • Öğretim yöntem ve tekniklerini analiz edebilir • Farklı teknikleri bir arada kullanabilir.
7) • Okul Öncesi Eğitimde uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri • Klasik koşullanma ve edimsel koşullanma teorileri • Öğrenme teorilerinin eğitime kanaliz edilmesi
8) • Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi
9) • Uygulama projelerinin tespiti konusunda aktif rol alabilir. • Projelere uygun materyal üretimi konusunda bilgi verebilir. • Öğretim yöntem ve tekniklerini proje üretiminde kullanabilir. • Materyallerin ön hazırlıkları ve sunumlarında aktif rol alabilir
10) • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir.
11) • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir.
12) • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir.
13) • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir.
14) • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir.
15) • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir.
16) • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (Kurum çeşitli malzemelere uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak sınıfta ders kitabının kullanımını tanır. Ders kitabı müfredatın bir parçasıdır ve sınıfta etkin bir biçimde öğrenci ulaşmak için kullanılır. Her öğrencinin ders kitabını kullanması beklenir.
Okul Öncesi Dönemde Çocuk Gelişimi
Kök Yayıncılık
©2009 | Kök Yayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2009
ISBN-978-975-499-496-4
Diğer Kaynaklar: (Kurum çeşitli malzemelere uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak sınıfta ders kitabının kullanımını tanır. Ders kitabı müfredatın bir parçasıdır ve sınıfta etkin bir biçimde öğrenci ulaşmak için kullanılır. Her öğrencinin ders kitabını kullanması beklenir.
Okul Öncesi Dönemde Çocuk Gelişimi
Kök Yayıncılık
©2009 | Kök Yayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2009
ISBN-978-975-499-496-4

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 5
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 5
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Rol oynama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Projeler 1 % 60
Ara Sınavlar 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Arazi Çalışması 15 1 15
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 135