Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL103 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Gelişiminde Eğitim Becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GİZEM TÜRİTOĞLU Öğr.Gör. BURÇİN YIRTICI ÖZTÜRK Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders; okul öncesi eğitim neden gereklidir, bu eğitimi verecek kişi neden özel bir eğitimden geçmelidir, bu eğitimi verirken kullanacağı yöntemler nelerdir gibi sorulara cevap verirken, diğer yandan da sağlıklı ve kalıcı bilgiye ulaşma nasıl olur, olumlu eğitim atmosferi nasıl oluşturulur konularında da öğrenciyi bilgilendirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | • Eğitim sürecinde önemli bir yeri olan öğretim tekniklerini tanımlar. • Çeşitli öğrenme kuramları ve öğrenme stillerini değerlendirir. • Sınıf denetimi, etkili iletişim ve okul olgunluğu konularında bilgi verir. • Çocukluk evresinde kazanılan çeşitli becerilerle öğrenme kuramları arasındaki ilişkiyi belirler. • Okul öncesinde çocuğun öz saygı ve öz güven düzeylerinin desteklenmesi konularında bilgi verir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin 14 haftalık izlencesi anlatılır. Dersin ana hatları ile nasıl işleneceği ve değerlendirme yöntemleri anlatılır. | |
2) | • Okul öncesi eğitimi neden gerekli olduğunu açıklayabilir • Okul öncesi dönemi çocuğunun gelişim alanlarını tartışabilir • Okul öncesi dönemde yaş dönemlerinin özelliklerini analiz edebilir • Okul öncesi gelişim sürecinin özellikleri • Neden okul öncesi eğitimi • Yaşa göre eğitim sitemi | |
3) | • Öğrenme kuramlarını açıklar • Tam öğrenme modelinin olumlu ve olumsuz yönlerini eleştirebilir. • Çoklu zeka kuramını tanımlar • Proje tabanlı öğrenme sistemini uygular. | |
4) | Öğrenme stillerinin tanımını yapabilir Görsel öğrenmeyi açıklayabilir İşitsel öğrenm, kinestetik öğrenme ve duyuşsal öğrenmeyi karşılaştırabilir. | |
5) | • Okul öncesi programının inceleyip tartışabilir • Okul öncesi programda, çocuğun takibi ve değerlendirilmesi konularını açımlayabilir. • Okulöncesi programına aile katılımının önemini analiz edebilir. | |
6) | • Etkili iletişim konusunda uygulamalar yapabilir. • Etkin dinleme onuşunu açıklayabilir • İletişim türleri bilir ve birbirinden ayırt edebilir | |
7) | • Okul öncesinde sınıf yönetimi konusunda uygulamalar yapabilir. • Sınıfın fiziksel ortamı, düzeni ve sınıf içinde koyulması gereken kurallar konusunda tartışabilir. • Sınıf yönetim modellerini tanımlar | |
8) | • Öğrencileri ara sınavla değerlendirilmesi | |
9) | • Sınıf yönetimi ve okul öncesi dönemde problem davranışlarla nasıl başa çıkılabileceği konusunda bilgiler aktarabilir. • Sınıf içi düzen bozucu davranış gösteren öğrencilerle yönelik istemeyen davranışı önleme ve düzenleme programı hazırlayabilir • Hazırlanan tüm bu programları uygulayabilir. | |
10) | • Çocukların otokontrol gelişimi konusunda bilgi aktarabilir • Disiplinin amacı, otokontrol geliştirmenin neden önemli olduğunu özetler • Çocuklarda otokontrol geliştirmek için uygulamalar yapabilir. | |
11) | • Etkili disiplini engelleyecek 10 yol üzerine tartışabilir • Krizin oluşmasını önlemek için yapılması gerekenleri özetleyebilir. • Disiplini engelleyen faktörleri açıklayabilir. | |
12) | • Çocuklarda öz saygı ve özgüven geliştirme üzerine uygulama yapabilir • Sorumluluk eğitiminin temel özelliklerini özetleyebilir. | |
13) | • Çocuk gelişiminde ailenin önemini tartışabilir • Okul öncesi programlara ailenin katılımını sağlayan uygulamalar yapabilir • Ailenin eğitime katılımı için yapılabilecek uygulamaları analiz edebilir. | |
13) | • Okul olgunluğu sürecini analiz edebilir • İlköğretime geçerken çocuklarda kazanılması gereken davranış ve beceriler konusunda bilgiler aktarabilir. • Hazır bulunuşluk ve okul olgunluğu konularını özetleyebilir | |
14) | • Çocuk gelişiminde ailenin önemini tartışabilir • Okul öncesi programlara ailenin katılımını sağlayan uygulamalar yapabilir • Ailenin eğitime katılımı için yapılabilecek uygulamaları analiz edebilir. | |
15) | Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | (Kurum çeşitli malzemelere uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak sınıfta ders kitabının kullanımını tanır. Ders kitabı müfredatın bir parçasıdır ve sınıfta etkin bir biçimde öğrenci ulaşmak için kullanılır. Her öğrencinin ders kitabını kullanması beklenir. Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler ©2010 | PegemYayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2010 ISBN- 9786054282135 |
Diğer Kaynaklar: | (Kurum çeşitli malzemelere uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak sınıfta ders kitabının kullanımını tanır. Ders kitabı müfredatın bir parçasıdır ve sınıfta etkin bir biçimde öğrenci ulaşmak için kullanılır. Her öğrencinin ders kitabını kullanması beklenir. Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler ©2010 | PegemYayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2010 ISBN- 9786054282135 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 5 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 60 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |