Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MRTV249 | ||||||||
Ders İsmi: | Film Dili ve Kuramı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Film Dili dersinde, filmlerin seyircilerine anlam iletmekte kullandıkları yöntemleri incelemektedir. |
Dersin İçeriği: | Derste sinema anlatısının yapısı/işleyişi, film örnekleri üzerinden ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin tanıtımı: • Dersin amacı • yöntem • tanışma | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
2) | Film Yapımı Temelleri: Film Dili , Algı | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
3) | Göstergeleri • Kodlar, • Görsel Dil (sözdizimi) | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
4) | Yapı kuramları • Anlatı Söylemi • Mizansen | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
5) | Film Gramerinin Öğeleri • Anlatım Etkinliği: Simge Kullanma, Çağrıştırma • Dolaylı Anlatım-Metafor Kullanımı | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
6) | Sinemasal Mekan kullanımı • Ekran Coğrafyası • Uzaysal İlişkiler | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
7) | Film Gramerinin Ögeleri Mekan-zaman | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
8) | Vize Sınavı | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
9) | Film/ses | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
10) | Kurgu-1 • Kurgu Türleri: • içerik bakımından kurgu Yayıncılık | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
11) | Kurgu-2 • uzunluk bakımından kurgu | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
12) | Film dili/Kurgu-3 filmsel zaman ve uzam (mekan-evren) bakımından kurgu | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
13) | Film Dili/Kurgu-3 anlatım bakımından kurgu uyum bakımından kurgu | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
14) | Değerlendirme | Bir Film Nasıl Okunur? James Monaco, Oğlak Yay.2011 Film Dili- Steven Rawle, John Marland, 2012- Literatür Yayıncılık |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Film Dili - Orjinal isim: The Language of Film Steven Rawle, John Marland, 2012 Literatür Yayıncılık Film Dilinin Grameri. D. Arijon, Es Y. |
Diğer Kaynaklar: | Film Dili - Orjinal isim: The Language of Film Steven Rawle, John Marland, 2012 Literatür Yayıncılık Film Dilinin Grameri. D. Arijon, Es Y. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | |||||
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | |||||
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | |||||
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | |||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | 3 |
5) | Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | 3 |
6) | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | 3 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir | 3 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 55 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 135 |