Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Zihinsel hastalıkları ve psikotizma yaratıcı teorilerini tanımlayın.
• Zihinsel hastalık teorisinin temel savunucularını açıklayın.
• Zihinsel hastalık teorisinin güçlü ve sınırlı yönlerini tanımlayın.
• Akıl hastalığı ile psikanalitik kuram arasındaki temel farklılıkları karşılaştırın. |
|
1) |
Ders içeriğinin öğrencilere anlatılması |
|
2) |
Yaratıcılık teorilerini yaratıcılık teorileri açısından tanımlayın.
• Yaratıcı düşünce yöntemlerini ve yaratıcı düşüncenin ilk iki boyutunu tanımlayın.
• Yaratıcı düşüncenin akıcılık ve esneklik boyutlarını açıklayın.
• Yaratıcı düşünce sürecinde akıcılık ve esneklik kavramı arasındaki temel farkları tartışın. |
|
3) |
Yaratıcılık teorilerini yaratıcılık teorileri açısından tanımlayın.
• Yaratıcı düşünce yöntemlerini ve yaratıcı düşüncenin üçüncü ve dördüncü bileşenlerini tanımlayın.
• Yaratıcı düşüncenin özgünlük ve ayrıntı boyutlarını açıklayın.
• Yaratıcı düşünce sürecinde özgünlük ve detaylandırma kavramı arasındaki ana farklılıkları tartışın. |
|
4) |
Yaratıcılıkla ilgili temel teorik yaklaşımları ve farklı yaklaşımların karşılaştırılmasını tanımlayın.
• Psikoanalitik yaratıcılık teorisini tanımlayın
• Psikanaliz teorisinin ana savunucularını açıklayın.
• Psikoanalitik teorinin güçlü ve kısıtlılıklarını tanımlayın. |
|
6) |
• Yaratıcılığın gelişim sürecini yaş dönemine ve yaratıcı çocuğun niteliklerine göre belirleyin.
• Yaratıcı faaliyetlerin çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini tanımlayın.
• Yaratıcılık kavramını etkileyen olumlu ve olumsuz faktörleri tanımlayın.
• Ailenin ve okulun yaratıcılık gelişim süreci üzerindeki etkilerini açıklayın. |
|
7) |
• Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olan etkinlikleri tanımlar.
• Problem çözme faaliyetlerinin genel özelliklerini tanımlar.
• Hayal faaliyetlerinin ana özelliklerini açıklar
• Sorun çözme ve hayal gücü faaliyetleri arasındaki ana farklılıkları tartışır.
• Okul öncesi çocuklar için problem çözme ve hayal gücü etkinliklerinin nasıl hazırlanacağını tanımlar. |
|
8) |
Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi |
|
9) |
Hat faaliyetlerinin tamamının genel özelliklerini tanımlar.
• Resim faaliyetlerinin tamamlanmasının temel özelliklerini açıklar.
• Resmi tamamlama ile çizgi faaliyetlerini tamamlama arasındaki ana farklılıkları tartışır.
• Okul öncesi çocuklar için bir tamamlama aktivitesinin nasıl hazırlanacağını tanımlar. |
|
10) |
SCAMPER aktivitelerini belirleyin.
• SCAMPER faaliyetlerinin genel bileşenlerini tanımlayın
• Okul öncesi çocuklar için bir SCAMPER aktiviteleri hazırlamayı tanımlayın.
• SCAMPER etkinliklerinin yaratıcı düşünme süreci üzerindeki ana etkilerini belirleyin. |
|
11) |
• Yaratıcı bir düşünce egzersizini gösterir.
• Çocukluk çağında yaratıcı düşünce sürecini desteklemek için bir etkinlik hazırlar.
• Okul öncesi dönemde yaratıcı düşünme faaliyetleri uygular. |
|
12) |
• Yaratıcı bir düşünce egzersizini gösterir.
• Çocukluk çağında yaratıcı düşünce sürecini desteklemek için bir etkinlik hazırlar.
• Okul öncesi dönemde yaratıcı düşünme faaliyetleri uygular. |
|
13) |
• Yaratıcı bir düşünce egzersizini gösterir.
• Çocukluk çağında yaratıcı düşünce sürecini desteklemek için bir etkinlik hazırlar.
• Okul öncesi dönemde yaratıcı düşünme faaliyetleri uygular. |
|
14) |
• Yaratıcı bir düşünce egzersizini gösterir.
• Çocukluk çağında yaratıcı düşünce sürecini desteklemek için bir etkinlik hazırlar.
• Okul öncesi dönemde yaratıcı düşünme faaliyetleri uygular. |
|
15) |
Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
|