Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders Hakkında Bilgilendirme
• PLC Nedir?
• Simens S7 PLC'lerin Karşılaştırılmaları
• PLC'nin Çalışması ve Fonksiyonu
• PLC'nin Elemanları
|
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
2) |
• PLC Giriş-Çıkış Birimleri
• Giriş Birimi
• Çıkış Birimi
• Programlama Yazılımları |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
3) |
• PLC'de Kullanılan Adres Alanları
• Sayı Sistemleri
• Program İşleme Şekilleri
• Program Yazılım Şekilleri |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
4) |
• TIA Portal İle S7-1200 için Proje Oluşturma |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
5) |
• PLC'deki Projenin Bilgisayara Alınması (Upload)
• Simatic Programlarının Lisans İşlemleri
• Dahili Bellek Alanları |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
6) |
• Zamanlama Fonksiyonu
• Sayıcı Fonksiyonu
• Durum Grafiği Yardımı ile Program Yazma
• Yapısal Programlama |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
7) |
Ara Sınav |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
8) |
• Sayısal Operatörler |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
9) |
• PLC Giriş-Çıkış Birimleri
• Giriş Birimi
• Çıkış Birimi
• Programlama Yazılımları
• PLC'de Kullanılan Adres Alanları
• Sayı Sistemleri
• Program İşleme Şekilleri
• Program Yazılım Şekilleri
• TIA Portal İle S7-1200 için Proje Oluşturma
• PLC'deki Projenin Bilgisayara Alınması (Upload)
• Simatic Programlarının Lisans İşlemleri
• Dahili Bellek Alanları
• Zamanlama Fonksiyonu
• Sayıcı Fonksiyonu
• Durum Grafiği Yardımı ile Program Yazma
• Yapısal Programlama
• Sayısal Operatörler |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
10) |
• Akış Şemaları
• PLC'de Hızlı Sayıcı ve PWM Kullanımı
• Kesme (Interrupt)
|
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
11) |
• S7-1200 PLC'ler ile Kontrol İşlemleri
• İki Konumlu (On-Off) Kontrol
• PID Kontrol
• PID'in PLC'de Gerçekleştirilmesi
|
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
12) |
• S7-1200 İle Mesaj Gönderme Alma
• SCL ile S7-1200 Programlama
|
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
13) |
• PLC Uygulamaları |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
14) |
• PLC Uygulamaları |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
15) |
Final |
Kaynakların çalışılması, araştırma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|