Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL106 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Ve Müzik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FATMA NİHAL ADA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Perihan DEMİRYÜREK... |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Okul öncesi dönemde ritm duygusunun gelişmesi, çocukların ilgi ve merakını çekmesini sağlayan, yaşayarak ve hissederek öğrenmesine destek olan müzik eğitimini okul öncesi döneme uyarlayarak, müzik eğitim planı oluşturarak uygulamaktır. |
Dersin İçeriği: | Müziğin fiziksel gelişime etkisi, Müziğin duygusl gelişime etkisi, Müziğin zihinsel gelişime etkisi, Müzik ve Oyun, Ritm çalışmaları, Müzik planı oluşturma Uygulama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi | |
2) | Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi | |
3) | Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri | |
4) | Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri | |
5) | Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri | |
6) | Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri | |
7) | Teknikler/ Öğrenci Sunumları | |
8) | Öğrenci Sunumları | |
9) | Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar | |
10) | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik | |
11) | Uygulama Örnekleri | |
12) | :Proje Sunumları | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders slaytları |
Diğer Kaynaklar: | Eğitimci tarafından oluşturulan notlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 47 |