CGL107 Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL107
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ
Dr. Perihan DEMİRYÜREK...
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere okul öncesi çocukların gelişimini öğretmek, psiko-motor gelişimi alanında yapacakları bilişsel, dil, duygusal, sosyal ve geliştirilecek bir gelişim programı oluşturmak amacı ile canını öğretmektir. Çocuk gelişimi doğrultusunda günlük ve aylık planları düzenleyebileceklerdir. Reggio Emilia, Montessori, Çoklu İstihbarat Yaklaşımı (Gardner), Yüksek Kapsam modellerinde duruyor ve programlar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri tartışıyorlar.
Dersin İçeriği: • Okul öncesi eğitim planını belirlemek
• Farklı eğitim yaklaşımlarını analiz edin
• Çocukların gelişim özelliklerini tanımlar.
• Çocuklarda yaratıcılığın gelişimini analiz edin
• Çocuğun gelişim sürecini desteklemek için programlar geliştirmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersine içeriğinin öğrencilere anlatılması
1) • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın.
2) Çocuğun belirtileri göz önüne alındığında Yüksek Kapsamlı eğitim yaklaşımı. • Aktif öğrenme kavramını tartışın. • Yüksek Kapsamlı yaklaşımı planlamak için bir günü analiz edin. • Çocuğa sağlanan faydaları belirtin.
3) • Montessori'deki çocuklar, hangilerinin özelliklere odaklandığını göstermeye çalışıyorlar. • Hareket, duyu ve dil gelişiminin önemini tartışın. • Montessori'nin ana unsurlarını daha iyi anladığınızı belirtin. • Öğretmenin bu eğitim yaklaşımındaki rolünü belirtin.
4) • Bilişsel öğrenmenin aşamalarını ve örneklerini belirleyin. • Duyuşsal öğrenme aşamalarının belirtilerini ve örneklerini açıklar. • Psiko-motor öğrenmenin örneklemini ve gelişimini belirtin.
5) Plan oluşturma sürecini açıklar • Eğitim planlarının etkisini belirtin • Günlük ve yıllık planların ana özelliklerini ayırt edin.
6) • Okul öncesi Eğitim Programını belirtin ve çocukların eğitim ihtiyaçlarına göre hazırlayabilirsiniz. • Çocukların fiziksel, psikomotor, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişimlerini tartışın • Eğitim programını gelişim seviyesine göre analiz etmek
7) • Öğrenme sürecini tartışın. • Öğrenme sürecinin amacını incelemek • Çocukların kolayca öğrenebilmelerini sağlamak için öğretmenlerin davranışlarını analiz edin. Okul öncesi eğitim değerlendirmesinin önemini tanımlayınız (program, öğrenciler, öğretmenler)
8) Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi
9) • Öğrenme sürecini tartışın. • Öğrenme sürecinin amacını incelemek • Çocukların kolayca öğrenebilmelerini sağlamak için öğretmenlerin davranışlarını analiz edin. Okul öncesi eğitim değerlendirmesinin önemini tanımlayınız (program, öğrenciler, öğretmenler)
10) • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın.
11) Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın.
12) • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın.
13) • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın.
14) • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın.
15) Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pre-school Education Program
Morpa Yayincilik,
©2011 | Morpa Yayincilik | Published: October, 2011
ISBN-978-605-390-177-8

Montessori Approach in Early Childhood Education,
Kök Yayincilik,
©2011 Kök Yayincilik | Published: October, 2011
ISBN- 978-975-499-581-7
Diğer Kaynaklar: Pre-school Education Program
Morpa Yayincilik,
©2011 | Morpa Yayincilik | Published: October, 2011
ISBN-978-605-390-177-8

Montessori Approach in Early Childhood Education,
Kök Yayincilik,
©2011 Kök Yayincilik | Published: October, 2011
ISBN- 978-975-499-581-7

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 5
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 5
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 20
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Arazi Çalışması 15 1 15
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 135