Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL107 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FUNDA AYRA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere okul öncesi çocukların gelişimini öğretmek, psiko-motor gelişimi alanında yapacakları bilişsel, dil, duygusal, sosyal ve geliştirilecek bir gelişim programı oluşturmak amacı ile canını öğretmektir. Çocuk gelişimi doğrultusunda günlük ve aylık planları düzenleyebileceklerdir. Reggio Emilia, Montessori, Çoklu İstihbarat Yaklaşımı (Gardner), Yüksek Kapsam modellerinde duruyor ve programlar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri tartışıyorlar. |
Dersin İçeriği: | • Okul öncesi eğitim planını belirlemek • Farklı eğitim yaklaşımlarını analiz edin • Çocukların gelişim özelliklerini tanımlar. • Çocuklarda yaratıcılığın gelişimini analiz edin • Çocuğun gelişim sürecini desteklemek için programlar geliştirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersine içeriğinin öğrencilere anlatılması | |
1) | • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın. | |
2) | Çocuğun belirtileri göz önüne alındığında Yüksek Kapsamlı eğitim yaklaşımı. • Aktif öğrenme kavramını tartışın. • Yüksek Kapsamlı yaklaşımı planlamak için bir günü analiz edin. • Çocuğa sağlanan faydaları belirtin. | |
3) | • Montessori'deki çocuklar, hangilerinin özelliklere odaklandığını göstermeye çalışıyorlar. • Hareket, duyu ve dil gelişiminin önemini tartışın. • Montessori'nin ana unsurlarını daha iyi anladığınızı belirtin. • Öğretmenin bu eğitim yaklaşımındaki rolünü belirtin. | |
4) | • Bilişsel öğrenmenin aşamalarını ve örneklerini belirleyin. • Duyuşsal öğrenme aşamalarının belirtilerini ve örneklerini açıklar. • Psiko-motor öğrenmenin örneklemini ve gelişimini belirtin. | |
5) | Plan oluşturma sürecini açıklar • Eğitim planlarının etkisini belirtin • Günlük ve yıllık planların ana özelliklerini ayırt edin. | |
6) | • Okul öncesi Eğitim Programını belirtin ve çocukların eğitim ihtiyaçlarına göre hazırlayabilirsiniz. • Çocukların fiziksel, psikomotor, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişimlerini tartışın • Eğitim programını gelişim seviyesine göre analiz etmek | |
7) | • Öğrenme sürecini tartışın. • Öğrenme sürecinin amacını incelemek • Çocukların kolayca öğrenebilmelerini sağlamak için öğretmenlerin davranışlarını analiz edin. Okul öncesi eğitim değerlendirmesinin önemini tanımlayınız (program, öğrenciler, öğretmenler) | |
8) | Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi | |
9) | • Öğrenme sürecini tartışın. • Öğrenme sürecinin amacını incelemek • Çocukların kolayca öğrenebilmelerini sağlamak için öğretmenlerin davranışlarını analiz edin. Okul öncesi eğitim değerlendirmesinin önemini tanımlayınız (program, öğrenciler, öğretmenler) | |
10) | • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın. | |
11) | Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın. | |
12) | • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın. | |
13) | • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın. | |
14) | • Eğitim analizinin temel özelliklerini tartışın • Okul öncesi dönem planlama sürecinin önemini tanımlar. • Farklı plan oluşturma sürecini karşılaştırın. | |
15) | Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Pre-school Education Program Morpa Yayincilik, ©2011 | Morpa Yayincilik | Published: October, 2011 ISBN-978-605-390-177-8 Montessori Approach in Early Childhood Education, Kök Yayincilik, ©2011 Kök Yayincilik | Published: October, 2011 ISBN- 978-975-499-581-7 |
Diğer Kaynaklar: | Pre-school Education Program Morpa Yayincilik, ©2011 | Morpa Yayincilik | Published: October, 2011 ISBN-978-605-390-177-8 Montessori Approach in Early Childhood Education, Kök Yayincilik, ©2011 Kök Yayincilik | Published: October, 2011 ISBN- 978-975-499-581-7 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 5 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 20 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 135 |