MMRS233 Mimari Fotoğrafİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS233
Ders İsmi: Mimari Fotoğraf
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, mimari yapıların fotoğrafla belgelenmesi pratiğinin geliştirilmesini sağlayacak temel kavramsal ve teknik araçlar bilgisini vermektir.

Dersin İçeriği: Teorik dersler ve uygulamalı alıştırmalar yoluyla, fotoğraf çekim teknikleri, iç ve dış mekânlarda mimari yapı ve detay fotoğrafların oluşturulması ve çekilen fotoğrafların bilgisayar programları aracılığıyla sunum dosyası haline getirilmesi, dersin içerikleri arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mimari belgelemede fotoğrafın önemi ve uygulama teknikleri hakkında yorum yapabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mimari iletişimde fotoğrafla ifade kavrayışına sahip olma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İlgili profesyonellerle fotoğrafla geleneksel yapı belgelemeleri konusunda görüş alışverişinde bulunabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Fotoğrafla belgelemede güncel gelişme ve teknikleri takip etme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Koruma uygulamalarında fotoğraf tekniğinden yararlanabilme yetisine sahip olma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Koruma süreçlerinde, belgeleme ve uygulama aşamalarında, fotoğraflama sorumluluğu alabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimarlıkta fotoğrafla belgelemenin tarihsel gelişimi yok
2) Belgelemede kullanılan fotoğraf makineleri, türleri, özellikleri Verilen ders notları
3) Mimari fotoğrafta genel ilkeler Verilen ders notları
4) Objektifler, mimari çekimde kullanılan objektifler, özellikleri, türleri Verilen ders notları
5) Enstantane - diyafram ilişkisi, fotoğrafla belgelemenin kullanım alanları, fotoğraf tarihinden örnekler. Verilen ders notları
6) Fotoğraf çekimlerinde ışığın önemi, doğal ve yapay ışık kullanımı Verilen ders notları
7) Fotoğrafta netlik ve alan derinliğinin fotoğraf diline etkisi Verilen ders notları
8) Ara Sınav Verilen tüm ders notları
9) Fotoğrafın rölöve çalışmaları içindeki yeri ve uygulama alanlarının incelenmesi, siluet, görünüş ve detaylarda fotoğrafla belgeleme tekniklerinin uygulanması. Verilen ders notları
10) Açık alan çalışmaları ve fotoğrafla belgeleme uygulamaları Verilen ders notları
11) Belgesel fotoğrafçılık ve mimarideki önemi Verilen ders notları
12) Rölöve ve mimari fotoğraf çekim alanında dijital teknikler ve ilgili bilgisayar programları Verilen ders notları
13) Tarihi eserlerin envanterini çıkarmada ve rölövelerinin alınmasında fotoğraftan ve dijital tekniklerden yararlanma yöntemleri Verilen ders notları
14) Bilgisayar programı ile fotoğraf albümü oluşturulması Verilen ders notları
15) Final Sınavı Verilen tüm ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kanburoğlu, Ö. "A’dan Z’ye Fotoğraf", Say Yayınları, İstanbul, 2013.
Diğer Kaynaklar: Yurdalan, Ö. "Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj", Agora Kitaplığı, İstanbul, 2000.
Benjamin, W. "Fotoğrafın Kısa Tarihi", Agora Kitaplığı, İstanbul, 2012.
Hedgecoe, J. "Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı", Remzi Kitabevi, İstanbul, 2005.
Kraus, K. "Fotogrametri Cilt: 1 (Fotoğraflardan ve Lazer Tarama Verilerinden Geometrik Bilgiler)", Nobel Yayın DağıtımTeknik Dizisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Arazi Çalışması 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 4 12
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 144