Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bir bakış |
|
2) |
• Okul öncesi eğitimi neden gerekli olduğunu açıklayabilir
• Okul öncesi dönemi çocuğunun gelişim alanlarını tartışabilir
• Okul öncesi dönemde yaş dönemlerinin özelliklerini analiz edebilir
|
|
3) |
• Öğrenme kuramlarını açıklar
• Tam öğrenme modelinin olumlu ve olumsuz yönlerini eleştirebilir.
• Çoklu zeka kuramını tanımlar
• Proje tabanlı öğrenme sistemini uygular. |
|
4) |
• Öğrenme stillerinin tanımını yapabilir
• Görsel öğrenmeyi açıklayabilir
• İşitsel öğrenm, kinestetik öğrenme ve duyuşsal öğrenmeyi karşılaştırabilir. |
|
5) |
• Okul öncesi programının inceleyip tartışabilir
• Okul öncesi programda, çocuğun takibi ve değerlendirilmesi konularını açımlayabilir.
• Okulöncesi programına aile katılımının önemini analiz edebilir.
|
|
6) |
• Etkili iletişim konusunda uygulamalar yapabilir.
• Etkin dinleme onuşunu açıklayabilir
• İletişim türleri bilir ve birbirinden ayırt edebilir |
|
7) |
• Okul öncesinde sınıf yönetimi konusunda uygulamalar yapabilir.
• Sınıfın fiziksel ortamı, düzeni ve sınıf içinde koyulması gereken kurallar konusunda tartışabilir.
• Sınıf yönetim modellerini tanımlar
|
|
8) |
• Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi |
|
9) |
• Sınıf yönetimi ve okul öncesi dönemde problem davranışlarla nasıl başa çıkılabileceği konusunda bilgiler aktarabilir.
• Sınıf içi düzen bozucu davranış gösteren öğrencilerle yönelik istemeyen davranışı önleme ve düzenleme programı hazırlayabilir
• Hazırlanan tüm bu programları uygulayabilir.
|
|
10) |
• Çocukların otokontrol gelişimi konusunda bilgi aktarabilir
• Disiplinin amacı, otokontrol geliştirmenin neden önemli olduğunu özetler
• Çocuklarda otokontrol geliştirmek için uygulamalar yapabilir.
|
|
11) |
• Etkili disiplini engelleyecek 10 yol üzerine tartışabilir
• Krizin oluşmasını önlemek için yapılması gerekenleri özetleyebilir.
• Disiplini engelleyen faktörleri açıklayabilir.
|
|
12) |
• Çocuklarda öz saygı ve özgüven geliştirme üzerine uygulama yapabilir
• Sorumluluk eğitiminin temel özelliklerini özetleyebilir. |
|
13) |
• Okul olgunluğu sürecini analiz edebilir
• İlköğretime geçerken çocuklarda kazanılması gereken davranış ve beceriler konusunda bilgiler aktarabilir.
• Hazır bulunuşluk ve okul olgunluğu konularını özetleyebilir |
|
14) |
• Çocuk gelişiminde ailenin önemini tartışabilir
• Okul öncesi programlara ailenin katılımını sağlayan uygulamalar yapabilir
• Ailenin eğitime katılımı için yapılabilecek uygulamaları analiz edebilir. |
|
15) |
• Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
5 |
4) |
Çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal-duygusal, psikomotor, özbakım, dil ) desteklemeye yönelik bilgi ve becerilerini uygulamaya geçirebilir |
5 |
5) |
Okul öncesi dönemdeki farklı eğitim modelleri ve bunların uygulamaları hakkında bilgi sahibidir |
|