Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MINS214 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli İleri Yapı Çizimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
MINS235 - Bilgisayar Destekli Yapı Mimarisi ve Detay Çizimi |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciye, yazılımlar aracılığı ile 3 boyutlu yapı çizimi ve modelleme becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; temel yapı çizimi, yapı perspektif çizimleri, yapı bileşenlerinin tasarlanması, 3 boyutlu yapı modellemesi, yapı modeli üzerinden metraj hesabı ve simülasyonları ile ilgilidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Hatlarıyla Revit Tanıtımı Revit Başlangıç Ayarları Arayüz Tanıtımı | - |
2) | Akslar Kotlar Kolonlar | - |
3) | Kirişler Döşemeler Kagir Yapı Duvarları | - |
4) | Şeffaf ve Geçirgen Duvarlar Giydirme Cephe Modelleme | - |
5) | Kargir Yapı Duvarları için Kapı ve Pencereler Giydirme Cepheler için Kapı ve Pencereler | - |
6) | Çatılar Saçaklar Kameriyeler | - |
7) | Revaklar Gölgelikler Nesne ve Eşya Modelleme | - |
8) | Vize Sınavı | - |
9) | Merdivenler Rampalar | - |
10) | Mahal Etiketleme Plan-Kesit-Cephe Görünüşleri Düzenleme Antet Oluşturma | - |
11) | Pafta Düzenleme 3 Boyutlu Kesit ve Görünüş Ayarları Sistem Kesiti Oluşturma | - |
12) | Genel Hatlarıyla BIM Proje Teslim Sistemleri ve BIM | - |
13) | Bütünleşik ProjeTeslim Sistemi ve BIM BIM ile Değişen Rol ve Sorumluluklar | - |
14) | Genel Tekrar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Revit 2018 Architecture, Munir Hamad. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 |