Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır.
• Dersin anahatları tartışılır.
|
Ders planı tartışılır.
Müfredat incelenir. |
2) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi
• Giyimin Başlangıcı, Dokumanın başlanğıcı, Hititler Dönemi, Frigler
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
3) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi
• Antik Mısır, Antik Yunan dönemi
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
4) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi
• Antik Roma Dönemi
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
5) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi
• Bizanas Dönemi
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
6) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi
• Romaneks, Gotik, Rönesans dönemi
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
7) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi
• Barok, Rokoko,19.Yüzyıl Sanayi Devrimi
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir.
|
8) |
• Ara sınav
|
Sınav soruları çözülür.
Değerlendirme yapılır.
|
9) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi
• 1920’lerde moda
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
10) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi
• 1930’larda moda
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
11) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi
• 1940’larda moda
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır. |
12) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi
• 1950’lerde moda
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır. |
13) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi
• 1960’lar ve 70’lerde moda
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir. |
14) |
• Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi
• 1960’lar ve 70’lerde moda
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir.
|
15) |
Final Sınavı |
Sınav soruları çözülür.
Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|