Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin işlenişi, konular hakkında bilgi verilir. Hazır giyimde modelhanenin (giysi kalıbının) yerinin ve öneminin açıklanır. Kalıp hazırlamada kullanılan araç ve geleçlerin tanıtılır.
• Dersin içeriği
|
Uygulama yapılır.
Araştırma yapar. |
2) |
• Temel etek çiziminin yapılması. Şablonunun hazırlanması. Düz kemer çalışmasının yapılması.
• Temel etek
|
Uygulama yapılır.
Temel etek çizimi yapar. |
3) |
• Temel etek üzerinden astar kalıbını yapılması ve şablonun hazırlanır. Serisinin yapılır.
• Temel etek astarı ve serisi
|
Uygulama yapılır.
Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
|
4) |
• Temel etek üzerinden pens kaydırarak çan etek kalıbı yapılır.
Şablonu hazırlanır.
• Çan etek
|
Uygulama yapılır.
Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması. |
5) |
• Ölçülere göre pili sayısı tesbit edilir ve uygulanır. Şablonu yapılır.
• Her tarafı pileli etek
|
Uygulama yapılır.
Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
|
6) |
• Temel etek kalıp üzerinde; önü pilikaşeli etek modelin çalışılır. Şablonlarının yapılır.
• Önü pilikaşeli etek
|
Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir.
Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması. |
7) |
• Altı parçalı etek modeli çalışılır. Şablonlarının yapılır. Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir.
• Altı parçalı etek
|
Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir.
Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
|
7) |
• Altı parçalı etek modeli çalışılır. Şablonlarının yapılır. Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir.
• Altı parçalı etek
|
Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir.
Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
|
8) |
• Ara Sınav
• Ara Sınav
|
Dosya Değerlendirmesi yapılır.
Değerlendirme yapılır.
|
9) |
• Kloş etek kalıbı çalışılır. Şablonlarının yapılır. Daire ile kloş etek arasındaki farkın anlatılması
•
• Kloş etek
|
Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir.
Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
|
10) |
• Asimetrik etek modeli çalışılır. Şablonlarının yapılır. Eteğin kumaştan prototip numunesi dikilir.
• Asimetrik model uygulamalı etek
|
Uygulama yapılır.
1 adet etek modeli kalıbının çıkarılması.
|
11) |
• Temel pantolon çiziminin yapılması.Şablonunun hazırlanması. Düz kemer çalışmasının yapılması.
• Temel pantolon
|
Uygulama yapılır.
1 adet pantolon modeli kalıbının çıkarılması. |
12) |
• Düz kemerli ve yandan cepli pantolon modelinin kalıpları hazırlanır. Patlet kalıbı hazırlanır. Şablonları yapılır. Pantolon cep çalışmasının kumaştan dikilir.
• Yandan cepli pantolon
|
Uygulama yapılır.
1 adet pantolon modeli kalıbının çıkarılması.
|
13) |
• Anform kemer ve yandan cepli slopet modelinin kalıpları hazırlanır. Patlet kalıbı hazırlanır. Şablonları yapılır.
• Slopet
|
Uygulama yapılır.
1 adet kemer ve yanda cepli slopet modeli kalıbının çıkarılması. |
14) |
• Anform kemer ve yandan cepli slopet modelinin kalıpları hazırlanır. Patlet kalıbı hazırlanır. Şablonları yapılır.
• Slopet
|
Uygulama yapılır.
1 adet kemer ve yanda cepli slopet modeli kalıbının çıkarılması.
|
15) |
• Final Exam
|
Dosya değerlendirmedi yapılır.
Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |