Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere dağıtım yönetimi fonksiyonlarının bir arka planını ve lojistikteki modern gelişmeleri takip etme, anlama ve uygulama, dağıtım kanalları, kanallar ile ilgili görüşleri analiz etme, yeni yaklaşımlar, fiziksel dağıtım, nakliye ve yükleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayacak akademik bir bakış açısı sunacaktır |
Dersin İçeriği: |
Endüstriyel ve lojistik organizasyonlar, satınalma ve satın alma bölümlerinin oluşumunda örnek uygulamaların ifadesi ve işlevleri.
Tedarik Politikasının tanımı, işlevi ve türleri
Satınalma sisteminin birbiriyle satın alma alt sistemi olarak ilkeleri ve çalışma uyumu.
• Sözleşmelerin ve eklerinin belirlenmesi, teknik ve idari şartnamelerin belirlenmesi, örneklerin belirlenmesi, ticari argümanların kullanılması için tedarikçilerin seçimi ve sipariş koşullarının belirlenmesi.
Teklif verenler arasında değerlendirme için hangi kriterler uygulanmalıdır?
Satınalma tekniklerinin ve uygulama sistemlerinin tespit edilmesi
Sözleşme çalışması, ortak girişim, know-how, Inco vadesi, leasing, akreditif, örnek olaylarla çalışma koşullarının analizi gibi stratejiler göz önüne alınarak
Satınalma ve satınalma departmanlarının planlanması, finansmanı, malzeme yönetimi ve çalışma uyumu oluşturulması.
Teslimat raporunun hazırlanması ve toplam kalite ile ilişkilendirilmesi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Endüstriyel ve lojistik organizasyonlar, satınalma ve satın alma bölümlerinin oluşumunda örnek uygulamaların ifadesi ve işlevleri. |
|
2) |
Endüstriyel ve lojistik organizasyonlar, satınalma ve satın alma bölümlerinin oluşumunda örnek uygulamaların ifadesi ve işlevleri. |
|
3) |
Tedarik Politikasının tanımı, işlevi ve türleri
Satınalma sisteminin birbiriyle satın alma alt sistemi olarak ilkeleri ve çalışma uyumu. |
|
4) |
Tedarik Politikasının tanımı, işlevi ve türleri
Satınalma sisteminin birbiriyle satın alma alt sistemi olarak ilkeleri ve çalışma uyumu. |
|
5) |
Sözleşmelerin ve eklerinin belirlenmesi, teknik ve idari şartnamelerin belirlenmesi, örneklerin belirlenmesi, ticari argümanların kullanılması için tedarikçilerin seçimi ve sipariş koşullarının belirlenmesi. |
|
6) |
Teklif verenler arasında değerlendirme için olması gereken kriterler |
|
6) |
Teklif verenler arasında değerlendirme için olması gereken kriterler |
|
7) |
Sözleşme çalışması, ortak girişim, know-how, Inco vadesi, leasing, akreditif, örnek olaylarla çalışma koşullarının analizi |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Satınalma ve satınalma departmanlarının planlanması, finansmanı, malzeme yönetimi ve çalışma uyumu oluşturulması. |
|
10) |
Teslimat raporunun hazırlanması ve toplam kalite ile ilişkilendirilmesi |
|
11) |
Teslimat raporunun hazırlanması ve toplam kalite ile ilişkilendirilmesi |
|
12) |
Örnek Olay |
|
13) |
Örnek Olay |
|
14) |
Satın alma örnek olaylarının incelenmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |