İnşaat Teknolojisi ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MINS115 | ||||||||
Ders İsmi: | Mühendislik Jeolojisine Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İlk kısımda; Dünya'nın yapısını, levha tektoniği, volkanizma ve diğer dağ yapı süreçlerini, yüzey erozyon sürecini ve mineral ve kayaların oluşumunu ve özelliklerini kapsayan fiziki jeolojinin temel ilkelerini içermektedir. İkinci kısımda; heyelan bilgisinin toprak kayması, çökme, deprem vb. Gibi inşaat mühendisliği problemlerine uygulanması ile ilgilidir. Üçüncü kısımda; toprakların mühendislik sınıflandırmasını içermektedir. Baraj inşaatının jeolojisi. Tünel inşaatında jeolojinin önemi aktarılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Jeoloji ve mühendislik jeolojisinin tanımı, inşaat mühendisliğindeki yeri ve önemi, yeryuvarının tanımı, yerkabuğu ve yeriçi, litosfer, astenosfer ve çekirdek, levha ve levha hareketleri, yerkabuğunun bileşimi, kristal ve mineral kavramı, minerallerin tanımlayıcı özellikleri, taş yapan önemli mineraller, kayaçların tanımı, oluşumuna göre sınıflandırılması, yapısal jeolojinin temel kavramları, stratigrafi ve tarihsel jeoloji, jeoloji haritaları ve mühendislik jeolojisi haritaları, kaya ve zeminlerin mühendislik jeolojisi özellikleri, kütle hareketleri (heyelanlar), tünel jeolojisi, baraj jeolojisi, kent ve yerleşim alanlarının belirlenmesinde mühendislik jeolojisi parametreleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Giriş | |
2) | • Mühendislik Jeolojisine Giriş • Dünya'nın Yapısı | |
3) | • Mineraloji | |
4) | • Kayalar ve ilgili faaliyetleri | |
5) | • Kayalar ve ilgili faaliyetleri • Tektonik ve yapısal jeoloji | |
6) | • Ayrışma | |
7) | • Zeminler | |
8) | Ara sınav | |
9) | • Kütle hareketleri | |
10) | • Eğim • Oturma | |
11) | • İnşaat için baraj jeolojisi | |
12) | • Tünel Jeolojisi • Kaya kütlesi sınıflandırma sistemi | |
13) | • Temel jeolojisi | |
14) | • Zemin güçlendirme | |
15) | Yıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Mühendislik Jeolojisi, Işık Yılmaz, Teknik Yayınevi, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Mühendislik Jeolojisi, Luis I. Gonzalez de Vallejo , Mercedes Ferrer, ANKARA ÜNİVERSİTESİ YAYINEVİ , 6051361338, 2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | |||||||
2) Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | |||||||
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | |||||||
4) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | |||||||
5) Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | |||||||
6) Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | |||||||
7) Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | |||||||
8) İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | 4 |
2) | Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | 4 |
3) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | 1 |
4) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | 1 |
5) | Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | 1 |
6) | Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | 1 |
7) | Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | 4 |
8) | İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. | 1 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 |